Site Meter

Paul Smith stages a night of art, fashion and music at Al Safa Park

By  |  0 Comments

Paul Smith held an evening of artistic flair at the Archives on Wednesday. Engulfed by the soothing embrace of nature, guests were nestled in a green haven surrounded by trees, art, and fashion, a unique combination that is characteristic of the British brand.

Paul Smith had invited three talented artists to immerse themselves in the Paul Smith universe for inspiration, the fruits of which were created live at the event. Yasmin Richie, an artist from London, exhibited her STORYLINES UNCUT installation at the event, “All the designs in the Storyline collection are inspired by films. I wanted to show the colour palette of a film without any imagery and the stripes were the perfect way to do it – they are abstract and colourful yet understated, very much like the Paul Smith stripes.

“What I love about the Paul Smith brand is that it’s very classic and elegant, but has an eclectic edge to it that makes the brand fun and playful while still being quintessentially British. These are very much the values I try to adhere to in my own works so it’s an honour for me to be associated with Paul Smith,” she added.

UBIK, who recently showcased his work at the Pavillion, conducted an intense session of live sketching on a large blank canvas at the event, “‘I have taken my inspiration from the textiles in this season’s Paul Smith Women collection. The floral print on one of the dresses really caught my eye and I have adapted it in my style on a large canvas.” At the last art station, Mariam Yakan sat under a clothing line, where iconic Paul Smith items hung, and illustrated the event, as well as drew caricatures of the guests, and hung them on the lines.

The energy was vibrant as guests toured the three art stations, and paused at the styling corner, where stylists were showing ‘how to get that Paul Smith look.’ The latest from Paul Smith SS13 collections were displayed creatively near the DJ stand, where DJ Dulce played her trademark mixes, as guests grooved on the grass. The playful atmosphere was reflected in the guest’s smiles as they posed near the Paul Smith cut-out, and had their Polaroid picture taken. They also left fun messages at the message board and enjoyed creatively presented food, and colourful drinks under a starry night.

The excitement heightened as guests laid eyes on the limited edition, one and only, Paul Smith’s Swifty scooter, in the hopes of being the lucky winner who gets to take it home. Paul Smith’s Swifty Scooter’s aim is simply to produce the best adult kick scooters in the world, while reducing carbon footprint and remaining environmentally friendly via local manufacturing in Manchester. Through the power of design and engineering Paul Smith’s Swifty Scooters demonstrates a 21st century relevance to urban mobility, answering the need to save time and have fun. The premium British quality, the pleasing slim line aesthetic and unique folding mechanism creates both a desirable and practical product.

Paul Smith’s artistic persona was transcendent at the event, and as the gentle breeze swept over the park, the spirit of the brand ran rampant.

أقام “بول سميث” Paul Smith أمسية فنية في مكتبة “الأرشيف” يوم الأربعاء، استمتع خلالها الحاضرون بطبيعة الحديقة الخضراء حيث أحاطت بهم الأشجار واللوحات الفنية والأزياء، في أجواء فريدة تميّز هذه الماركة البريطانية.

 دعا “بول سميث” Paul Smith ثلاثة فنانين موهوبين ليكتشفوا عالمه، ويستوحوا منه أعمالهم التي عُرِضَت خلال تلك الأمسية المميزة. قدّمت الفنانة “ياسمين ريتشي” من لندن لوحاتها تحت عنوان “ستوريلاينز أنكت” STORYLINES UNCUT، وتقول “ريتشي” في لوحاتها إنها مستوحاة من الأفلام. وتضيف: “أردتُ من خلال هذه اللوحات أن أظهر الألوان من دون أي صور، فكانت الخطوط الطريقة الأفضل لفعل ذلك، إذ إنها تجريدية ومفعمة بالألوان وبسيطة في الوقت نفسه، تماماً كخطوط “بول سميث” Paul Smith. أحبّ ماركة “بول سميث” Paul Smith لأنها كلاسيكية وأنيقة، لكنها تحمل في نفس الوقت تنوّعاً يجعلها مرحة ومسلية من دون أن تفقد رونقها البريطاني بامتياز. إنها تماماً المبادئ التي أحاول أن أتبعها في أعمالي الخاصة، لذلك، يشرّفني أن يرتبط اسمي باسم “بول سميث” Paul Smith. أما “يوبيك” الذي عرض لوحاته مؤخراً في “جناح وسط المدينة” في دبي، فأقام جلسة حيّة من الرسم على لوحات كبيرة. ويقول في هذا السياق: “لقد استوحيتُ لوحاتي من أقمشة مجموعة “بول سميث” Paul Smith للأزياء النسائية لهذا الموسم. جذبتني طبعة الزهور على أحد الفساتين، فما كان منّي إلا أن اعتمدتها في أسلوبي على اللوحات الكبيرة.” وفي المحطة الفنية الأخيرة، جلست “مريم يكن” تحت حبل غسيل عُلِّقَت عليه بعض تصاميم “بول سميث” Paul Smith الرمزية، وجسّدت الفعالية بالصور كما رسمت الضيوف رسماً كاريكاتورياً وعلّقت الرسومات على حبل الغسيل.

 تميّزت هذه الأمسية بحيويتها، فخلال تنقّل الضيوف بين المحطات الفنية الثلاث، يتوقفوا في ركن التصميم، حيث كان المصممون يعرضون “كيفية الحصول على مظهر “بول سميث” Paul Smith. أما مجموعة أزياء “بول سميث” Paul Smith لربيع/صيف ۲۰۱٣، فعُرِضَت بإبداع بالقرب من منصة منسقة الموسيقى “دولسي”، التي كانت تلعب موسيقاها الخاصة، فيما جال الضيوف في المكان على العشب. علاوة على ذلك، انعكس الجو المرح على وجوه الضيوف التي علتها الابتسامات وهم يأخذون الصور الفورية بالقرب من قصاصات “بول سميث” Paul Smith، كما تركوا بعض الرسائل الظريفة على اللوح المخصص لهذا الغرض، وتلذّذوا بالمأكولات والمشروبات الغنية بالألوان والتي تمّ تقديمها بطريقة مبتكرة تحت سماء مرصعة بالنجوم .

 وبلغ الحماس أعلى درجاته، مع توجّه أنظار الضيوف إلى النسخة المحدودة من دراجة السكوتر “سويفتي” Swifty الفريدة من تصميم “بول سميث” Paul Smith، حيث كان أمل كل واحد منهم أن يكون الفائز المحظوظ بهذه الدراجة. أما الهدف من دراجة السكوتر “سويفتي” Swifty من تصميم “بول سميث” Paul Smith فهو ببساطة إنتاج أفضل سكوتر للكبار في العالم، وتقليص البصمة الكربونية مع المساهمة في الحفاظ على البيئة في آن واحد، من خلال التصنيع المحلي في مانشستر. وبفضل تميّز تصميمها وهندستها، تلائم دراجة السكوتر هذه التنقّل داخل المدن في القرن الواحد والعشرين، ملبّية الحاجة في الجمع بين التسلية وتوفير الوقت. علاوة عن ذلك، تمتاز بالجودة البريطانية العالية بالإضافة إلى التصميم الانسيابي النحيل والجميل مع طريقة الطي الفريدة، مما يجعل دراجة السكوتر “سويفتي” Swifty من “بول سميث” Paul Smith عملية ويرغب الجميع في اقتنائها.

في هذه الفعالية، تألقت شخصية “بول سميث” Paul Smith الخلاّقة والفنية حيث أطلق العنان لروح هذه الماركة مع نسمات الحديقة المنعشة.

Leave a Reply