Site Meter

Marc Jacobs celebrates the 80′s with Rockabilly themed events in the GCC

By  |  0 Comments

Marc by Marc Jacobs rocked the GCC with a series of Rockabilly themed retro events – in Jeddah, Manama, and Dubai – to celebrate the SS13 collection! The Rockabilly parties focused on the fun energy of the 80’s, mixed with the spirit of 50’s during the birth of Rock-n-roll.

The Rockabilly movement of the 1950’s merged with the 80’s pop and post punk scene, in a burst of defiance, energy and optimism. From ready-to-wear to accessories, the Spring Summer 2013 collection presents 50s inspired silhouettes and the mood brightening color prism of the 1980’s.

Last night in Dubai’s MBMJ event, models wore the Spring Summer 2013 collection and roller skated around to the sounds of 80’s new wave beats by DJ Rob Turner. Mona Fares, local artist and designer, created a piece of art inspired by the Marc by Marc Jacobs SS13 collection. Guests participated by assisting Mona in the creation of her colorful masterpiece.

Guests enjoyed a taste of a classic American cuisine – mini hotdogs, mac and cheese, mini burgers, candy cones, cake pops, and roller skate cookies kept guests happily munching! Neon bright sodas, Classic Coke bottles, creamy chocolate and strawberry milk-shakes were the chosen drinks of the night.

Guests customized their own MBMJ 80s style apparel buttons and also received a limited edition “Marc by Marc Jacobs loves Dubai” slap bracelet. The store was decorated with disco lights, cartoon-esque pop art speakers, and balloons.

Guests included VIP Press, MBMJ top clientele and the most stylish bloggers in the city. With a burst of colors and patterns from the new collection, funky music, MBMJ inspired art piece, and super popular hash tag #OUTWITHMARC which started an Instagram frenzy, the Retro event is one that will be buzzing about for a long time to come.

أطلقت شركة مارك باي مارك جاكوبس أجواء من التشويق في دول مجلس التعاون الخليجي بسلسلة من عروض أزياء روكابيلي الكلاسيكية الطابع وتحديداً في كل من مدينة جدة والمنامة ودبي وذلك احتفالاً بمجموعة أزياء “إس إس 13″ الجديدة! وتميزت حفلات روكابيلي بطقوس الثمانينيات المرحة مع طابع الروك أند رول في الخمسينيات.

وتألق الحفل بجمعه بين أسلوب حركة روكابيلي الفنية وثقافة البوب وما بعد البانك ومنح الضيوف إنطباعات جريئة من التحدي والحيوية والتفاؤل، وقدمت فيه فساتين وإكسسوارات مجموعة أزياء ربيع وصيف 2013 ذات الطابع الكلاسيكي المتناغم مع التدرجات اللونية النابضة بالحيوية المميزة لحقبة الثمانينيات.

وارتدت العارضات في الحفل الذي أقيم ليلة أمس أحذية التزحلق أثناء تقديم مجموعة أزياء ربيع وصيف 2013 على ألحان الموجة الجديدة من أنغام الثمانينيات التي قدمها الدي جاي “روب ترنر”، كما فاجأت الفنانة والمصممة الإماراتية “منى فارس” الحضور بابتكار قطعة فنية مستوحاة من مجموعة “إس إس 13″ من مارك باي مارك جاكوبس بمساعدة من ضيوف الحفل.

وقد استمتع الضيوف بتناول الأطباق الأمريكية الكلاسيكية كالنقانق الصغيرة والمعكرونة بالجبن وشطائر البرغر الصغيرة والحلويات والكعك بالمثلجات والبسكويت على شكل أحذية التزلج، تلك الأجواء الخلابة كانت بمثابة دعوة للضيوف لتذوق الأطباق المبتكرة! كما وقد نالت المشروبات الغازية المضيئة وزجاجات الكوكاكولا التقليدية والحليب المخفوق بنكهة الفراولة والشوكولاتة استحسان ضيوف الحفل.

قام الضيوف بصنع أزرار لملابسهم وفق طراز مارك باي مارك جاكوبس، وحصل كل منهم على نسخة حصرية من سوار “مارك باي مارك جاكوبس يحب دبي” مع كل عملية شراء، ومن الجدير بالذكر أيضاً أنه تم تزيين المتجر بمصابيح الديسكو والبالونات الرسومات المستوحاة من فن البوب.

ضم الحفل ضيوفاً من أهم الشخصيات الصحافية وصفوة زبائن مارك باي مارك جاكوبس، بالإضافة إلى أكثر المدونين أناقة في المدينة! هذا المزيج من الألوان البراقة والتصميمات الرائعة من مجموعة الأزياء الجديدة مع الموسيقى المرحة والقطعة الفنية المستوحاة من أزياء مارك باي مارك جيكوبس والهاشتاغ الشهير #OUTWITHMARC الذي تسبب في حالة من الإقبال الكثيف على تحميل الصور على خدمة Instagram لم يشهدها الموقع الألكتروني من قبل، الأمر الذي جعل من هذا الحفل غير الاعتيادي مناسبة لن ينساها أحد من الحضور لفترة طويلة.

Leave a Reply