Site Meter

Fragrance-free cosmetics by IsaDora Sweden now in the UAE

By  |  1 Comment

Fragrance-free cosmetic products by IsaDora (Sweden) have been launched in the UAE. Founded in 1983, the company behind IsaDora is Swedish Invima AB. Its founders, Ingvar Vigstrand and Ingrid Berndtsson are beauty industry experts.

They marketed makeup brands that were imported from dominant countries such as France, Italy, USA and Germany. Invima AB was born out of the lack of colourful fragrance-free quality products and a price level that made it possible for everyone to indulge in this delightful everyday luxury.

Speaking at the conference, Mr Ingvar Vigstrand said, “We are thrilled to be here. IsaDora has crossed many milestones and achieved success in every market it has penetrated. UAE was a much-anticipated milestone, and finally we are here. IsaDora is the perfect product for the people of this region. It’s an answer to the ever-changing needs, expectations and demands of an amazing mix of people that live here.”

The Group Commercial Manager of Paris Gallery, Mr Ismail Al Fahim, also spoke saying, “Gulf Beauty International has played a key role in bringing quality international brands into the UAE, and IsaDora is one such brand that we believe will prove to be an instant success. IsaDora is a highly successful brand with strong presence in many countries in Europe. There’s no doubt that their run of successes will continue in the Middle East. IsaDora will soon be available at all major stores across the UAE.”

IsaDora’s official distributor in the UAE, Gulf Beauty International, is a subsidiary of the Paris Gallery Group of Companies, and is one of UAE’s leading distributors of premier international fragrance and cosmetic brands, with a prestigious portfolio of brand representation. Gulf Beauty International has the reputation for successfully shaping the success stories of many international brands. Its exclusive understanding of the market and an extensive market reach has made it the partner of choice for premium brands looking to make an entry into or build on its presence in the region.

Initial product offerings are must-haves such as mascaras, blushes, eyeliners, eye shadows, lipsticks, lip gloss, eyebrow gels and pencils, nail paints, liquid foundations, water-based neutral makeup, hair mascara, firming anti-wrinkle makeup, and concealers. IsaDora will be available at Beautybay in Mirdiff City Center, Boots in Mall of the Emirates, Breakwater Marina Mall in Abu Dhabi, and LifeStyle in Abu Dhabi.

في مؤتمر صحفي عُقد في برج خليفة، أعلن الرئيس التنفيذي لدار IsaDora  السويدية، إحدى أنجح العلامات التجارية في عالم التجميل، عن دخول الدار في سوق الإمارات العربية المتحدة، مع تشكيلتها الرائجة من مستحضرات التجميل. وجاء المؤتمر الصحفي بمثابة الإعلان عن الإطلاق الرسمي للعلامة التجارية في الدولة. وضم الحدث، عرضاً للجمال قامت به عارضات في منتهى الأناقة، يضعن مكياج IsaDora ، ورافق العرض إيقاع عذب، أسعد كل من حضر المؤتمر الصحفي. هذا وشهد الحدث حضوراً كبيراً لممثلي وسائل الإعلام، ضم مدونين ومدونات ممن يختصون بعالم الأناقة ومحررين في قسم الموضة والجمال ضمن كبرى المجلات التي تُعنى في هذا المجالات، حيث قامت دار IsaDora بوضع منصتي تجميل، ضمت خبراء تجميل محترفين لعمل جلسات مكياج حية للحاضرات اللاتي أبدين إعجابهن وسرورهن بما خلصت إليه تلك الجلسات من نتائج.

هذا وفي عام 1983 تأسست Invima AB وهي الشركة السويدية التي تقف وراء تأسيس دار IsaDora ، بفضل خبيري قطاع التجميل السيد انغفار فيغستراند والسيدة إنغريد بيرندتسون، اللذان ضلعا في تسويق ماركات التجميل المستوردة من الدول الرائدة في هذه الصناعة مثل فرنسا، إيطاليا، الولايات المتحدة الأمريكية وألمانيا. وبرزت شركة Invima AB من خلال منتجاتها التي تمتاز بخلو ألوانها من العطور وجودتها العالية، مقرونةً مع أسعار متاحة، مكّنت الجميع من التمتع بالفخامة في كل الأوقات.

وقال انغفار فيغستراند متحدثاً لدى المؤتمر الصحفي: “نحن مسرورون للغاية لوجودنا هنا، فقد استطاعت دار IsaDora أن ترسخ مكانتها في العديد من المناطق الحيوية، وتمكنت من تحقيق النجاح في كل سوق دخلته، ولطالما انتظرنا دخول سوق الإمارات لاعتباره من أكثر البلدان أهمية لنا للتواجد فيه وها نحن هنا أخيراً، ولدى IsaDora منتجات مثالية لسكان هذه المنطقة، فهي ستلبي جميع الاحتياجات مهما تغيرت، وستكون الجواب لطلبات وتطلعات هذا الخليط المثير من الناس القاطنين هنا”.

وأضاف: “ستتمكن IsaDora حتماً من لفت انتباه عشاق الموضة والجمال، فمنتجاتها لن ترسخ وجودها في السوق الإماراتي فحسب وإنما ستضيف مزيداً من القيمة لعشاق الجمال ومحبي الموضة في هذا السوق”.

بدوره، صرح اسماعيل الفهيم، المدير التجاري لمجموعة شركات باريس غاليري في المؤتمر الصحفي قائلاً: “لعبت غلف بيوتي إنترناشونال دوراً أساسياً في جلب العلامات التجارية العالمية المرموقة إلى الإمارات العربية المتحدة، و IsaDora هي إحدى تلك العلامات التجارية التي نؤمن أنها ستثبت نجاحها الفوري، فهي علامة تجارية ناجحة للغاية ذات حضور قوي في العديد من البلدان الأوروبية. لاشك أن النجاحات التي كُتبت للدار هناك، ستتواصل هنا في الشرق الأوسط. وستتاح منتجات إزادورا قريباً لدى جميع المتاجر الرئيسية في الإمارات”.

يشار أن شركة غلف بيوتي إنترناشنوال Gulf Beauty International هي الموزع الرسمي لعلامة IsaDora في الإمارات، وهي إحدى الشركات التابعة لمجموعة شركات باريس غاليري، وتعد إحدى أذرع التوزيع الرائدة في الإمارات العربية المتحدة للعطور العالمية، ومستحضرات التجميل، مع تشكيلة مرموقة للعلامات التجارية الرئيسية، حيث أسست غلف بيوتي إنترناشونال لنفسها، سمعة كبيرة بإعتبارها جاذبة العلامات التجارية الراقية والشهيرة في المنطقة ومساهمة في صياغة قصص نجاحها. ومع إلمامها بالسوق وآفاقه التوسعية وخبراتها في إدراة العلامات التجارية، باتت خياراً لابد منه للعلامات التجارية الراغبة في دخول السوق في المنطقة أو التسوع فيه.

وتشمل التشكيلة التي تضمها IsaDora ، منتجات لابد منها مثل المسكارا، حمرة الخدود، محددات العيون، ظلال العيون، أحمر الشفاه، ملمع الشفاه، جل وأقلام الحواجب، طلاء الأظافر، كريمات الأساس السائلة، مكياجات طبيعية مائية، مسكارا للشعر، مكياج مضاد التجاعيد و الكونسيلر. وستتاح منتجات IsaDora في بيوتي باي في مردف سيتي سنتر، بوتس في مول الإمارات، بريك وتر في مارينا مول بأبوظبي و لايف ستايل في أبوظبي.

لمزيد من المعلومات، قوموا بزيارة موقع إزادورا الرسمي : http://www.isadora.com/global/

1 Comment

  1. I like this brand. best among the brands.

Leave a Reply