Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Dune London Mall of the Emirates boutique opens doors

By  |  0 Comments

Dune London, which celebrated its 20th anniversary in late 2012, recently opened its largest store in the world at Mall of the Emirates, Dubai. The 2500 sq. ft. store features the new retail concept from Dune London. Incorporating a reverse inverted catwalk, an open store front and large scale digital screens has created an exciting, engaging and enticing retail environment.

The creation of a more unisex environment to reflect the success of the Dune London men’s range, which now accounts for 25% of the business in the UK and 15% globally; and providing a designated area for accessories, and day bags in particular which have seen a growth in sales of over 300% in the last year, truly make this a unique and distinctive destination footwear and accessories store for both men and women.

Launching the largest store in the Dune London portfolio in the Mall of Emirates, highlights the importance of the Middle Eastern market to the London based The Dune Group.   There are now 23 Dune London stores across the Middle East, with 7 new stores opening within the last 12 months.  With sales year to date +37% vs. 2012, the Middle East is a pivotal part of the long term growth strategy for The Dune Group.

Based in London, The Dune Group is one of the leading UK retailers of fashion footwear and accessories with over 300 stores worldwide. The group’s distribution includes stunning stores in all the major cities of the UK plus shop in shops in the leading department stores in the UK and Europe including Selfridges, House of Fraser, John Lewis and Topshop in the UK, De Bijenkorf in Holland, Illum in Denmark, Karstadt in Germany and most recently a pop-up shop in Galleries Lafayette in Paris.

The group is rapidly expanding internationally with franchised stores in the United Arab Emirates, North Africa, Russia, India, South Africa and the Philippines.

Daniel Rubin, owner and Executive Chairman of The Dune Group, said ““Launching the largest Dune London store in the prestigious Mall of Emirates in Dubai, is a fantastic moment in the history of The Dune Group; and with a vision to treble the international store portfolio of stores by 2014 this store provides the blueprint for all future store openings.”

يسر ديون لندن ” Dune London“- التي احتفلت بالذكرى السنوية العشرين لها في أواخر 2012- الإعلان عن افتتاح أكبر متجر لها في العالم في مول الإمارات في دبي.

ويتميز المتجر الجديد الواقع على مساحة 2500 متر مربع بمفهوم جديد من ديون لندن، يتمثل بمنصة عرض للأزياء، وواجهة مفتوحة، وشاشات رقمية على نطاق واسع كلها من شأنها تخلق بيئة مثالية للتسوق في قطاع التجزئة.

ويعكس إنشاء بيئة لكلا الجنسين نجاحا كبيرا لمجموعة “ديون لندن” للرجال، والتي تمثل الآن 25% من الأعمال التجارية في المملكة المتحدة و 15% على المستوى العالمي، كما أن توفير منطقة مخصصة للإكسسوارات والتي شهدت نمو في المبيعات بمعدل 300%  في العام الماضي، جعلها وجهة أحذية وإكسسوارات مميزة وفريدة من نوعها لكلا الرجال والنساء على حد سواء.

هذا ويسلط تدشين أكبر متجر في محفظة “ديون لندن” في مول الإمارات الضوء على أهمية سوق الشرق الأوسط بالنسبة لمجموعة “ديون لندن”، وجدير بالذكر أن هناك الآن 23 متجراً لـ “ديون لندن” في الشرق الأوسط، مع 7 متاجر تم افتتاحها في 12 شهراً الماضية. ومع نمو بمعدل أكثر من+37٪ مقارنة بالعام 2012، يعتبر الشرق الأوسط جزء محوري من استراتيجية النو طويلة الأمد لمجموعة “ديون”.

وبالحديث عن مجموعة “ديون” فهي واحدة من الشركات الرائدة في قطاع التجزئة في المملكة المتحدة في مجال الأزياء والإكسسوارت تتخذ من لندن مقراً لها، مع أكثر من 300 فرعاً في جميع أنحاء العالم. وتعتمد المجموعة في التوزيع على المتاجر الموجودة في المتاجر الكبرى في المملكة المتحدة وأوروبا بما في ذلك سيلفريدجز ” Selfridges”، هاوس أوف فريزر ” House of Fraser”، جون لويس ” John Lewis” وتوب شوب ” Topshop” في المملكة المتحدة، و دي بيجينكورف ” De Bijenkorf” في هولندا، و إلام ” Illum” في الدنمارك، و كارشتات ” Karstadt” في ألمانيا وكان آخرها متجر التجزئة  الـ ”  Pop-up shop” في معارض لافاييت في باريس.

هذا وتتوسع المجموعة على المستوى الدولي مع متاجر في كل من دولة الإمارات العربية المتحدة، وشمال أفريقيا، و روسيا، والهند، وجنوب أفريقيا والفلبين.

وقال دانيال روبين، المالك والرئيس التنفيذي لمجموعة ديون “،” يعتبر إطلاق أكبر متجر لـ “ديون لندن” في مول مرموق مثل مول الإمارات في دبي، لحظة رائعة في تاريخ فريق “ديون”؛ ومع رؤية لزيادة عدد أضعاف المحفظة الدولية لهذا المتجر بحلول عام 2014 يمهد هذا المتجر الطريق لجميع المتاجر المعزم افتتاحها في المستقبل “.

Leave a Reply