Site Meter

Versace reopens new concept boutique on Avenue Montaigne

By  |  0 Comments

Versace has reopened its Avenue Montaigne boutique, the first in Europe with the new store concept conceived by Donatella Versace in collaboration with English architect Jamie Fobert.

The 350 square meter store mixes the opulence and traditions of Italian architecture with the dynamism and energy of Versace today. Marble mosaic, brass and Perspex create a modern and luxurious environment for Versace’s men’s and women’s ready-to-wear and accessories, enhanced by an exclusive lighting design by Thierry Dreyfuss, who chooses to have the light coming from the clothes and the accessories displays and  who draws a series of exclusive golden brass lamps, put down or suspended, reflecting the visitors and the clothes as in mirrors.

Past meets future in the boutique with its mosaic floor, inspired by 9th century Byzantine churches, contrasted with Perspex walls and shelving which appear to float above it. The circles of the mosaic floor are echoed in the curved walls, which add energy and the unexpected. Brass fittings throughout consolidate the ultimate mood of luxury.

“I love that our Avenue Montaigne boutique is the first in Europe to be refreshed with the new Versace store concept. Avenue Montaigne is a true center of fashion, and the perfect home for our opulent and dynamic store. In his designs, Jamie Fobert has created a space where the new Versace comes alive. To me, the store is like a continuing dialogue, between our past and future, between Jamie Fobert and I, and between Versace and our customers,” says Donatella Versace

“The new Versace concept recaptures the opulent beauty of Gianni Versace’s first stores, but layered onto this is an optimism for the future of Versace in the new century. There is a tension between the futuristic element of the Perspex and the deeply historic floor. Surrounding this centerpiece are soft, curving walls and shelves in rough plaster. The overall effect is undeniably opulent yet completely contemporary,” says Jamie Fobert.

 يسرّ دار فرساتشي الإعلان عن إعادة افتتاح متجرها في جادة مونتاين في باريس، وهو المتجر الأول في اوروبا الذي يحظى بمفهوم جديد من تصوّر دوناتيلا فرساتشي، بالتعاون مع المهندس المعماري الإنكليزي جايمي فوبيرت.

ويجمع المتجر الذي يمتدّ على مساحة 350 متر مربع بين الترف والتقاليد الملازمة للهندسة المعمارية الإيطالية من جهة، والحيوية والديناميكية التي تتمتع بها فرساتشي اليوم، من جهة أخرى. فتولّد عناصر كالرخام ذات الصور المرسومة بالفسيفساء، والنحاس، والبرسبيكس أجواءا عصرية وفخمة تُبرز الأزياء النسائية والرجالية الجاهزة والأكسسوارات؛ وتعززها إنارةٌ حصرية من تصميم تياري دريفوس الذي يفضل أن ينبعث الضوء من داخل الأزياء والأكسسوارات المعروضة. كما يستعين بسلسلة من المصابيح الحصرية المصنوعة من النحاس الذهبي، فتوضع أرضا أو تتدلى من السقف، عاكسةً الزوار والأزياء كالمرايا.

ويلتقي الماضي بالمستقبل في المتجر ذات الأرضية المزخرفة بالفسيفساء التي تم استلهامها من الكنائس البيزنطية في القرن التاسع عشر فباتت تتضارب مع جدران ورفوف البرسبيكس التي تطفو فوقها. وتجد حلقات أرضية الفسيفساء صداها في الجدران المتقوّسة، مما يضفي لمسةً من الحيوية وطابعا غير متوقعا. ويعزز النحاس الذهبي المنتشر في المكان أجواء الترف والرفاهية.

وجاء عن دوناتيلا فرساتشي: “تعجبني فكرة أن يكون متجرنا في جادة مونتاين المتجر الأول في اوروبا الذي يتم تجديده بناء على المفهوم الجديد  لديكور متجر فرساتشي. تُعتبر جادة مونتاين عنوانا للموضة والأناقة والمكان الأنسب لمتجرنا الفخم النابض بالحيوية. فمن خلال تصاميمه، ابتكر جايمي فوبيرت مساحةً تحيي مظهر فرساتشي الجديد. وبالنسبة لي، فإن المتجر بمثابة حوار مستمر بين ماضينا ومستقبلنا، بيني وبين جايمي فوبيرت، وبين فرساتشي وزبائننا”.

 

Leave a Reply