Site Meter

Maserati to don Ermenegildo Zegna clothing

By  |  0 Comments

Sergio Marchionne, CEO of Fiat Group, and Gildo Zegna, CEO of Ermenegildo Zegna Group, have signed a three-year agreement giving birth to a long-term partnership between the two brands, both representing Italian design and manufacturing excellence worldwide.

The first step in this direction pays tribute to the forthcoming Maserati Centennial in 2014, with a Limited Edition of the new Maserati Quattroporte by Ermenegildo Zegna. The Maserati flagship will be reinterpreted and customised with new colours, materials and trims inspired to the collections of a leading fashion Group in men’s global luxury. In particular, fabrics will be produced by the historic woolmill Lanificio Zegna in Trivero.

Furthermore, a whole range of new optional trims by Zegna will be available for all Maserati models within 2015. In 2016, taking advantage of the Zegna Group long-term experience in ‘custom-made’ fashion clothes, Maserati will approach new tailor-made solutions, with new colours and trims exclusively available.

The Maserati Quattroporte Limited Edition by Ermenegildo Zegna will be produced in 100 units only and customers will benefit from a unique collection of accessories by Zegna, specially designed for each Maserati. The first prototype will be unveiled during one of the forthcoming International Auto Shows.

The Quattroporte Limited Edition launch will be supported by a communication campaign and a series of important international events, while the partnership includes special initiatives reserved to top customers of the two brands.

“We already had a positive collaboration in the past with Fiat Group and, in particular, with Maserati” – commented Gildo Zegna, CEO of Ermenegildo Zegna Group. “Both companies have a centenary industrial tradition and are renowned worldwide as ambassadors of Italian excellence. A new partnership during the Centennial celebrations of Maserati, one of the car manufacturers with most allure, tradition and sporting successes worldwide, is for us a great pride. I am confident that by this renewed collaboration both brands will be able to combine the tailored attention to details with cutting-edge technology, leading to the creation of a new world icon of style and elegance. The Maserati Quattroporte Limited Edition by Ermenegildo Zegna, with trims and options designed by Zegna, will feature an extremely comfortable interior, evoking the timeless charm of the Italian lifestyle”.

“The partnership between Maserati and Ermenegildo Zegna Group is the meeting point of two leading companies representing pioneering Italian design and manufacturing – said Sergio Marchionne, CEO of Fiat Chrysler Group and President of Maserati. “Maserati is a prestigious automotive brand, standing at the edge of an unparalleled strategic and industrial growth in terms of products and market presence. The partnership with an equally prominent company as Ermenegildo Zegna will benefit both brands and the Fiat Chrysler Group. Furthermore, from a personal point of view, I am proud of this outstanding collaboration between two leading Italian companies.”

وقّع كلٌ من سيرجيو ماركيونّيه، الرئيس التنفيذي لمجموعة فيات، وجيلدو زينيا، الرئيس التنفيذي لمجموعة إرمنيجيلدو زينيا اتفاقية لمدة ثلاث سنوات، ولّدت شراكة طويلة الأمد بين العلامتين التجاريتين اللتين تعتبران رمزاً عالمياً لبراعة التصميم الإيطالي والتميّز في التصنيع.

كخطوة أولى في هذا الاتجاه، يتم العمل على إصدار محدود من سيارة مازيراتي كواتروبورتيه الجديدة من إرمنيجيلدو زينيا بمناسبة الذكرى المئوية لتأسيس شركة مازيراتي التي ستحلّ في العام 2014. إذ سيتم إعادة تصميم سيارة كواتروبورتيه، التي تعتبر رمزاً لعلامة مازيراتي، باعتماد ألوان ومواد وتفاصيل جديدة مستوحاة من مجموعة إرمنيجيلدو زينيا التي تُعدّ من العلامات الرائدة في تصميم الأزياء الرجالية الفاخرة. وبترتيب خاص، سيتم إنتاج الأقمشة المعتمدة في السيارة في مصنع الصوف الشهير “لانيفيشيو زينيا” في بلدة “تريفيرو”.

بالإضافة إلى ذلك، ستتوفّر مجموعة شاملة من خيارات التصميم الداخلي التي تحمل بصمة زينيا لسائر موديلات سيارات مازيراتي الصادرة في العام 2015. وبحلول العام 2016، وارتكازاً على الخبرة الواسعة التي تتمتع بها مجموعة إرمنيجيلدو زينيا في مجال “التصميم حسب الطلب”، ستقدّم مازيراتي حلولاً جديدة مخصصة بحسب طلب عملائها، مع مجموعة من ألوان وتفاصيل  للحواف تتوفر حصرياً لهذا الغرض.

 يقتصر الإصدار المحدود من سيارة مازيراتي كواتروبورتيه على 100 سيارة فقط، وسيستفيد العملاء من مجموعة فريدة من أكسسوارات زينيا المصممة خصيصاً لكل سيارة مازيراتي ضمن هذا الإصدار. وسيتم الكشف عن الطراز الاختباري خلال أحد معارض السيارات العالمية القادمة.

 دعماً للإصدار المحدود من سيارة مازيراتي كواتروبورتيه، يرافقها حملات ترويجية تعريفية  بالإضافة إلى مجموعة أحداث وفعاليات بمستوى عالمي. ومن ناحية أخرى، ستقام مبادرات خاصة حصرية بكبار عملاء العلامتين الإيطاليتين تحت مظلة الشراكة الجديدة.

 وتعقيباً على توقيع الاتفاقية، علّق جيلدو زينيا، الرئيس التنفيذي لمجموعة إرمنيجيلدو زينيا قائلاً: ” يُعتبر هذا التعاون تكملة لعلاقة وطيدة تجمعنا مع مجموعة فيات كرايسلر في السابق، وتحديداً مع  علامة عريقة مثل مازيراتي، حيث نشتهر معها في عراقة تخطت المئة عام من جهة، والشهرة العالمية التي نمثلها كسفراء للتميّز الإيطالي. كما أن الشراكة الجديدة القائمة بمناسبة الذكرى المئوية لعلامة مازيراتي، كونها من شركات تصنيع السيارات الأكثر جذباً والتزاماً بالتقاليد وتحقيقاً للنجاحات الرياضية في العالم، تشكّل مصدر اعتزاز كبير لمجموعة إرمنيجيلدو زينيا، وإني على ثقة بأن التعاون الجديد القائم بين العلامتين سيجمع بين مزايا الحرص على التفاصيل بحسب طلب العملاء والتقنيات المتطورة لتوليد رمز عالمي جديد يمثّل الفخامة والأناقة”. وأشار إلى أن سيارات الإصدار المحدود لمازيراتي كواتروبورتيه من إرمنيجيلدو زينيا، مع الخيارات والتفاصيل من تصميم زينيا، ستتميّز بمقصورة داخلية مريحة للغاية تجسّد أسلوب الحياة الإيطالية وسحرها الخالد”.

ومن جهته، قال سيرجيو ماركيونّيه، الرئيس التنفيذي لمجموعة فيات كرايسلر ورئيس شركة مازيراتي: “تشكّل الشراكة بين مازيراتي ومجموعة إرمنيجيلدو زينيا نقطة لقاء تجمع بين شركتين رائدتين تقودان قطاع التصميم والإنتاج في إيطاليا. إن علامة مازيراتي تتمتع بسمعة مرموقة في عالم السيارات الرياضية الفاخرة، كما تتربع الريادة من حيث النمو والتطور الاستراتيجي من حيث الحضور البارز في الأسواق العالمية. إن التعاون مع شركة بارزة مثل إرمنيجيلدو زينيا التي تتمتع بالمكانة نفسها سيعود بالفائدة على العلامتين وعلى مجموعة فيات كرايسلر. تغمرني السعادة الشخصية في مشروع التعاون الاستثنائي بين علامتين إيطاليتين رائدتين”.

Leave a Reply