Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Esmod Dubai’s professional makeup course now in its 6th year

By  |  0 Comments

Since 2006, Esmod Dubai has made women and aspiring makeup artists’ wish come true by launching its first professional makeup course, thus making clients discover fashion in all its forms.

In comparison to other courses of a similar nature and cost, Esmod Dubai offers a longer duration of intensive and professional training. Mrs Tamara Hostal, Esmod Dubai Co-Founder explains, “The key of success is in regular practice and we give to our student the opportunity to built or refine skills by insufflating knowledge.”

The Professional 2 months Fashion Make up course offers a complete training that covers what it takes to get in to the industry. From Makeup for photography, bridal makeup for Western and Arabic style to Fashion shows.

The Special Effect Program covers in depth every requirement of the Advertisement, Theatre, Film and TV industry, from Body and Design with airbrush to Design with painting.

Shorter Programs are available for more personal needs such as evening and summer programs for individuals or professionals with a keen interest in Professional Makeup or those looking for makeup advance technics.

Region’s leading makeup artist Manal Maalouf, who conducts the course, comments, “It takes a lot of money to fill a makeup bag, but it takes a good technique to make it worth something more.”

Over the last six years Esmod Dubai has fully trained more than 600 talented individuals that are now working within the coveted industry or simply enjoy being able of apply their makeup the right way and cover any type of skin imperfection such as scars, breakouts or even wrinkles.

“From the first day on the course manal was able to demonstrate a degree of knowledge and skill in her art, that I have rarely seen. Her attitude towards excellence and perfection made the all experience memorable. That explains why she has been able to represent Make-up For Ever and Rimmel in the Middle East.”

Tahir Mahmood Brand Manager at Kryolan

“Like most women, I have always been fascinated by Make-up but after years of ‘experimenting’ on my friends, and myself I decided to take my passion to the next level. Over the next few weeks, our tutor, Manal trained us in all the different Make-up techniques and gave us invaluable advice on working as a professional in the Fashion and Beauty industry. I launched my own Lifestyle Consultancy agency based in Dubai, offering Professional Make-up, Fashion Styling and Personal Shopping services. I am blessed to have turned my passion into a business and studying at ESMOD gave me the professional qualification and confidence to pursue my dream.”

Christina K. Managing Director at O’My Glamour!

As a matter of fact, Esmod Dubai’s professional makeup training and certification have enabled their former students to build their own empire, freelance or to be employed in the biggest Cosmetic companies such as Sephora, Mac, among many others. In conclusion, Makeup plays a significant role on a daily basis and in the fashion industry, therefore, every course has been tailored made to accommodate anyone that’s has an interest in making possible what Photoshop will never be able to achieve in real life.

 منذ عام 2006، تمكنت إيسمود دبي من تحقيق آمال العديد من النساء وفناني المكياج الطموحين وذلك من خلال إطلاق أول دورة مكياج مهنية، حيث تمكنهم تلك الدورات من اكتشاف الموضة في كافة أشكالها.

 

في الواقع، أنها أكثر من مجرد دورة، حيث أن المعهد الفرنسي الشهير عالميا والمختص بعالم الأزياء والموضة، يطمح إلى تجاوز كافة التوقعات والآمال. 

مقارنة بالدورات الأخرى المقدمة من قبل معاهد أخرى والتي كثيرا ما تشبهها في الطبيعة والكلفة، فإن أسمود دبي تمنح  تدريبا مكثفا ومهنيا أطول من حيث المدة.  

تقول السيدة/ تامارا هوستال شريكنا المؤسس: ” إن مفتاح النجاح يكمن في التدريب المستمر والمتواصل ونحن هنا في هذه الدورات نمنح طلابنا الفرصة من أجل تأسيس وصقل مهاراتهم من خلال تزويدهم بالمعارف اللازمة”

 

إن دورة الشهرين الإحترافيه في مجال المكياج المرتبط بالأزياء توفر تدريبا تاما ما يؤهل الطلبة الملتحقين بها إلى دخول مجال العمل مباشرة، حيث يتاح لهم في هذه الدورات التدرب الكافي على مختلف أساليب المكياج، من ذلك المخصص للصور الفوتوغرافية  إلى مكياج تزيين العرائس بالأسلوبين ا لعربي و الغربي مرورا بالمكياج المتعلق بعروض الأزياء.

 

إن البرنامج الذي يعتمد على المؤثرات الخاصة يتناول بالتفصيل الدقيق كافة متطلبات الإعلان، والمسرح، و السينما و التلفزيون، سواء من خلال التصميم باستخدام الرش بالألوان أو التصميم بواسطة الرسم.

 

كما نوفر للراغبين برامج لفترات زمنية أقصر تلبي الاحتياجات الشخصية، على سبيل المثال: البرامج المسائية والصيفيه الخاصة بالأفراد أو المهنيين المهتمين بالمكياج التخصصي والتي تتيح لهم الفرصة للإطلاع على تقنيات أكثر تقدما في فن المكياج.

 

تدير هذه الدورات فنانة التجميل الأولى في الشرق الأوسط، السيدة منال معلوف، حيث تقول “المكياج يكلف الكثير  من المال،  ولكن وحدها التقنية الجيدة تجعلها تستحق كل هذه التكاليف!!!”

 

على مدى السنوات الست الماضية دربت إسمود دبيي أكثر من 600 من الأفراد الموهوبين الذين يعملون الآن في مجال صناعة المكياج، أو ببساطة يستمتعون بقدراتهم من خلال تطبيق فن المكياج بالشكل الصحيح، وتغطية أي عيوب متعلقة بالبشرة مثل الندوب و الطفح الجلدي أو حتى التجاعيد.

 

” كنت دائما مولعة بالمكياج.  وقد كانت منال تقول لي أن فن المكياج لا يعتمد على التقنية فقط (والذي تعلمته منها بشكل كامل) ولكن يكمن في التعامل مع الوجه كلوحة فنيه . لقد أتاحت لي دورات المكياج هذه الكثير  من الفرص أثناء عملي حيث تمكنت من المشاركه مع أهم الشخصيات ذات السمعة في مجال الأزياء، من ماري كلير أرابيا، إلى أسبوع الموضة لكل من ريفلون وريميل.  منال كانت ومازالت تمثل بالنسبة لي مصدر إلهام كبير ، وحتى هذه اللحظة، ما زلت أعود إليها لطلب المشورة في خطواتي المهنية التي تلي بعد ذلك .” هبة ل.  فنانة تجميل مستقلة.

 

“وكأننا في سباق ضد الزمن، يعيدنا فن المكياج إلى الوراء ولكنه أرخص بكثير من عمليات شد الوجه” سارة  أل.

 

“من أول يوم في الدورة، أظهرت منال درجة من المعرفة و المهارة نادرا ما رأيتها في غيرها. إن إيمانها بالتميز والكمال جعل من التجربة بكاملها أمرا لا ينسى.  وهذا ما يفسر كيف أنها مثّلت بنجاح كلا من ميك آب فور إيفر و ريميل في الشرق الأوسط.” طاهر محمود مسئول علامة تجاريه  لدى كريولان.

 

“مثل معظم النساء، كنت دائما شغوفة بالمكياج، ولكن بعد سنوات من “تطبيق التجربة” على صديقاتي، وعلى نفسي شخصيا، قررت أن أنقل شغفي هذا إلى مستوى آخر.  وخلال الأسابيع القليلة القادمة، تمكنت السيدة منال المشرفة علينا من تدريبنا على كافة تقنيات المكياج المختلفة كما قدمت لنا نصائح هامة جدا تساعدنا على العمل كمحترفين في مجال صناعة الأزياء و الجمال.

لقد تمكنت من إطلاق وكالة إستشارات تختص بأسلوب الحياة ، مقرها في دبي، وهي تقدم خدمات في المكياج الاحترافي، و الموضةـ، والتسوق الشخصي.

 

لقد كنت موفقة جدا في تحويل شغفي إلى عمل خاص بي، حيث منحتني الدراسة في إسمود المؤهلات المهنية اللازمة و الثقة لمواصلة حلمي”! كريستيان ك.  مدير إداري لدى أو ماي جلامور!

 

في واقع الأمر، مكنت (إسمود دبي للتدريب والاعتماد المهني في المكياج) طلابها السابقين من تكوين امبراطوريتهم الخاصة بهم، سواء أكانوا موظفين في أكبر شركات المكياج مثل سيفورا و ماك إلخ، أو موظفين مستقلين.

 

في الختام، يلعب المكياج دورا هاما في حياتنا اليومية، وكذلك في مجال صناعة الأزياء، وبالتالي فإن كل دورة تدريبيه قد تم تنظيمها بحيث تستوعب كل من يطمح إلى تحقيق ما يعجز عن تحقيقه الفوتوشوب في واقع الحياة اليومية. 

Leave a Reply