Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Bottega Veneta launches Eau Légère fragrance

By  |  0 Comments


When Your Own Initials Are Enough

Discretion, quality, and unsurpassed craftsmanship—Bottega Veneta has established a new standard of luxury since its founding in Vicenza in 1966. Steeped in the traditions of Italy’s master leather craftsmen and renowned for its extraordinary leather goods, Bottega Veneta stands for individuality and self-confidence, a philosophy expressed in its famous motto, “When your own initials are enough.”

The principles that define the brand are unchanging: outstanding craftsmanship, innovative design, contemporary functionality, and the highest quality materials. Also constant is Bottega Veneta’s commitment to its ateliers, where artisans of remarkable skill combine traditional mastery with breathtaking innovation. Indeed, there is an unusual and inspired collaboration between artisan and designer at the heart of Bottega Veneta’s approach to luxury, a partnership perfectly symbolized by the house’s signature intrecciato woven leather.

Where It Began

Bottega Veneta, the fragrance, is inspired by a vision of the Venetian countryside. In this dream, the supple sensuality of the house’s renowned leather goods is suffused with warmth, sunshine, and a summer breeze redolent of hay, earth, forest, and flowers. An elegant and unexpected balance of nature and art, it is a fragrance that lingers in the mind like the memory of an unforgettable woman.

Now Bottega Veneta introduces a new and unique interpretation of this enchanting idea—Bottega Veneta Eau Légère. “I wanted something completely new, a creation that combines the sensuality of the original Bottega Veneta fragrance with the clarity and freshness of water,” explains Bottega Veneta Creative Director Tomas Maier of the inspiration behind this new elixir.

A Fresh Take: Introducing Eau Légère

Bottega Veneta Eau Légère illuminates the brightest, freshest facets of the Bottega Veneta fragrance, offering a soft, sparkling, and intensely individual signature. Master perfumer Michel Almairac, whose aim was to achieve a gentle freshness while “preserving the soul of the Bottega Veneta original,” describes the act of creating Bottega Veneta Eau Légère as “passing the original fragrance through a waterfall.”

The leathery floral chypre features dazzling top notes that maintain the identity of the eau de parfum while providing a new brilliance. The heart of the fragrance continues to radiate through its unique floral accord, now animated by delicate gardenia. A combination of musk and oak moss creates a trail that is feminine and graceful.

Light Filtered Through Glass

The Bottega Veneta Eau Légère bottle mirrors the soft curves and clean lines of the eau de parfum in a lighter, more luminous shade of pale. The refined paper label, with its crisp, dark border, evokes the woven label inside a fine, hand-constructed garment.

Beauty At Ease

Eau Légère will be launched with an advertising campaign featuring Nine D’Urso, the face of Bottega Veneta Fragrance. Photographed by Bruce Weber in South Florida, the new ads reveal a softer, more approachable side of Nine. Her gaze is direct, her attitude unguarded and intimate. In contrast to the strong profile, dappled sunlight, and elegant evening gown in the campaign for Bottega Veneta Eau de Parfum, here we see a more personal and unrestrained aspect of Nine, at ease in a setting that is both more immediate and less formal.

A Fragrance of Possibility

“A fragrance, like a person, has many moods,” says Bottega Veneta Creative Director Tomas Maier. “Bottega Veneta Eau Légère expresses a tender and hopeful mood, those moments when a woman feels most alive and open to the possibilities of the world around her.”

وضعت “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta معياراً جديداً للترف بحكمتها وجودة سلعها وبراعتها الحرفيّة غير المسبوقة، مذ تأسّست في فيتشينزا عام ١٩٦٦. فهي منغمسة في تقاليد حرفيي الجلد البارعين في إيطاليا، ومعروفة بسلعها الجلديّة المبهرة. لذا، تُعتبر “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta عنوان التفرد والثقة بالنفس، وهذه فلسفة تتجسّد في شعارها المشهور”عندما يكفي الحروف الاولى لاسمك “. أمّا المبادئ التي ترتكز عليها الماركة فثابتة وتتلخّص بالبراعة الحرفيّة المذهلة والتصميم المبتكر والعمليّة المعاصرة والمواد بأعلى جودة. وما لم يتبدّل أيضاً فهو التزام “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta تجاه مشاغلها حيث يزاوج الحرفيون المتمتّعون بمهارة قلّ نظيرها، بين البراعة التقليديّة والابتكار الأخّاذ. ثمّة بالفعل تعاون غير اعتيادي وملهم بين الحرفي والمصمّم في قلب مقاربة “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta للترف. إنّها شراكة يُرمز إليها بشكل مثالي في الجلد المحبوك    intrecciatoالذي تتميّز به الدار.

اين بدأت؟

استوحي عطر “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta من رؤيا حول الريف الفينيسي. ففي هذا الحلم، تمتزج الأحاسيس اللينة التي تمتاز بها سلع الدار الجلديّة المشهورة، مع دفء أشعة الشمس ونسمات الصيف المعبقة بروائح التبن والتراب والغابة والأزهار. فهذا العطر الذي يُطبع في الأذهان كامرأة لا تنسى، يشكّل توازناً أنيقاً وغير متوقّع بين الطبيعة والفن.

والآن، تقدّم “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta تجسيداً جديداً واستثنائيّاً لهذه الفكرة الساحرة، ألا وهو عطر “بوتيغا فينيتا” الخفيف Bottega Veneta Eau Légère. وفي هذا السيّاق، يشرح “طوماس ماير” المدير الإبداعي لـ”بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta عن الوحي خلف هذا الإكسير الجديد قائلاً: “أردت ابتكار

عطر جديد تماماً يجمع بين شاعريّة عطر “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta الأصلي ونقاء الماء وعذوبته.”

عطر جديد منعش: عطر EAU LEGERE الخفيف

يبرز عطر “بوتيغا فينيتا” الخفيف Bottega Veneta Eau Légère أوجه عطر “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta الأكثر إشراقاً وانتعاشاً، مما يمنح من تتعطر به بصمة ناعمة ومتلألئة ومميّزة إلى أبعد الحدود. أمّا العطّار الماهر “ميشال ألميراك” الذي هدف إلى ابتكار عطر يفيض انتعاشاً رقيقاً وفي نفس الوقت يحافظ على روح عطر “بوتيغا فينيتا”Bottega Veneta  الأصلي، فيصف عمليّة ابتكار عطر “بوتيغا فينيتا” الخفيف Bottega Veneta Eau Légère بأنّها بمثابة “تمرير العطر الأصلي عبر شلال ماء.”

يتميز عطر الشيبر الزهري الجلدي بنفحات عليا متلألئة تحافظ على هويّة ماء العطر فيما تمنحه إشراقاً جديداً. أمّا قلب العطر فيستمرّ في التوهّج عبر نفحته الزهريّة الاستثنائيّة التي يبثّ فيها الحياة الآن أريج الغردينيا الناعم. وفي النهاية، يخلّف مزيج المسك وطحلب السنديان وراءه أثراً يشعّ أنوثة وبهاءً.

 ضوء يخترق الزجاج

تحاكي قارورة عطر “بوتيغا فينيتا” الخفيف Bottega Veneta Eau Légère المنحنيات الناعمة والخطوط الواضحة المعالم التي تُميّز قارورة ماء العطر ولكن بلون باهت أفتح وأكثر إشراقاً. بالإضافة إلى ذلك، تظهر العلامة التجاريّة الورقيّة والمصقولة بأطرافها الواضحة والداكنة، لتذكّرك بالعلامة التجاريّة المنسوجة داخل قطعة ملابس فاخرة مصنوعة يدويّاً.

جمال مسترخٍ

 سيتم إطلاق العطر الخفيف Eau Légère في حملة إعلانيّة تظهر فيها “نين دورسو”، وجه عطر “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta. ويكشف الإعلان الجديد الذي صوّره “بروس ويبير” في جنوب فلوريدا، النقاب عن جوانب أكثر نعومة ومودّة لدى “نين”. فنظرتها مباشرة وسلوكها عفوي وحميم، على عكس ما برز في حملة عطر “بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta Eau de Parfum من شخصيّة قويّة وشعاع الشمس الخجول وفستان السهرة الأنيق. أمّا هذه الحملة الحاليّة فتبرز جانباً أكثر شخصيّة وتحرراً لدى “نين” التي تبدو مسترخية في إطار أكثر تحديداً وأقلّ رسميّة.

عطر متعدد الاحتمالات

يعلّق “طوماس ماير” المدير الإبداعي لـ”بوتيغا فينيتا” Bottega Veneta قائلاً: “للعطر طبائع عدّة شأنه شأن أيّ شخص. فعطر “بوتيغا فينيتا” الخفيف Bottega Veneta Eau Légère يعكس طبعاً رقيقاً يفيض بالأمل، تلك اللحظات التي تشعر المرأة خلالها بأنّها مفعمة بالحيويّة ومنفتحة على كل الاحتمالات التي يقدّمها العالم المحيط بها”.

Leave a Reply