Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Burberry celebrates its heritage with I Love Classics FW 2013 menswear show

By  |  0 Comments

Following the back-to-basics, celebration-of-heritage theme I Love Classics (other people would read it I Heart Classics, but that’s just bad English), Burberry showed its Burberry Prorsum Autumn/Winter 2013 menswear collection in Milan earlier today. Guests included British musician Tinie Tempah, British DJ Greg James as well as British actors Harry Treadaway and Luke Treadaway.

The show featured Burberry campaign models Charlie France, Max Rendell and Alex Dunstan. The Autumn/Winter 2013 collection celebrates sartorial Burberry classics and heritage outerwear, including:

Styles
Trench coats, tailoring, topcoats, duffle coats, donkey jackets, cabans, Chesterfields and prints, needle-punched heart sweaters

Fabrics
Elevated fabrics including cashmere, velvet and classic cotton gabardine

Colours
Trench, camel, Windsor red, dark royal purple, dark racing green

Accessories
Introducing the Burberry Boston bag, animal print classic sunglases and featuring The Britain watch

Viewers around the world were able to experience the show instantly through video, imagery and music across multiple
Burberry platforms including Burberry.com, Facebook, Twitter and Instagram. The show experience on Burberry.com was fully optimised for mobile, allowing users to follow the Burberry social stream, explore runway looks in detail and order the collection immediately after the show.

The show was streamed live to the brand’s Regent Street Flagship Store at 121 Regent Street in London. Full show can now be watched on demand at Burberry.com and Facebook across multiple devices. Consumers globally now have opportunity to order the men’s Autumn/Winter 2013 collection exclusively on Burberry.com through the brand’s Runway to Reality initiative. Coats and accessories from the runway are available to purchase for 1 week until Sunday 20 January. Each made to order piece is delivered in just 8 weeks.

بعد أن احتفت بمجموعتها المستوحاة من التصاميم التقليدية الأصلية ضمن مجموعة “أحب الموضة الكلاسيكية”، استعرضت “بيربيري” مجموعة “بيربيري برورسوم” الرجالية لخريف وشتاء عام 2013 في ميلانو.

وضمت قائمة الضيوف نجوماً أمثل الموسيقي البريطاني تايني تيمبا ومنسق الأغاني غريغ جايمس والممثلان هاري ولوك تريدواي.

شارك في العرض نجوم الحملة الترويجية تشارلي فرانس وماكس رينديل وأليكس دانستان.

تضمّ مجموعة خريف وشتاء 2013 تصاميم كلاسيكية تعكس أصالة الماركة العريقة، ومن بينها:

الأسلوب:

معاطف مطر، تفصيلات، معاطف رجالية، سترات، قمصان مرقطة.

النسيج:

نسيج مترف يضم الكشمير والمخمل ونسيج غاباردين القطني.

الألوان:

البيج الفاتح والأحمر القاتم والبنفسجي الملك والأخضر

الأكسسوارات

نقدم لك حقيبة بوسطن من “بيربيري” مع النظارات بألوان مطبّعة والساعة البريطانية.

تمكّن المشاهدون حول العالم من متابعة العرض مباشرةً بالصوت والصورة عبر المواقع الالكترونية ومواقع التواصل الاجتماعي مثل Burberry.com وصفحات الماركة على فيسبوك وتويتر وإنستغرام. كما خصصت خدمة خاصة لمشاهدة العرض بسهولة عبر الهواتف الخليوية، حتى يتمكن المتابعون من رؤية أدق التفاصيل وحتى طلب ما يعجبهم من المجموعة بعد انتهاء العرض.

ونقل العرض مباشرةً على شاشة في متجر “بيربيري” في 121 ريجنت ستريت في لندن.

بإمكانك اليوم مشاهدة العرض تحت الطلب على موقع بيربيري وعلى فيسبوك.

لقد حظى الزبائن حول العالم بفرصة طلب مجموعة خريف وشتاء 2013 حصرياً على موقع Burberry  من خلال مبادرة “من منصة العرض إلى عالم الواقع” Runway to Relaity.

وتوفرت المعاطف والأكسسوارات تحت الطلب لأسبوع واحد انتهى الأحد الماضي. ويتم توصيل القطعة المطلوبة خلال 8 اسابيع.

Leave a Reply