Site Meter

VIDEO: HBO airs documentary on VOGUE’s fashion editors

By  |  0 Comments

Has anybody seen HBO’s latest documentary, In Vogue: The Editor’s Eye? Our lack of access to HBO in Dubai is currently keeping us from watching the next big fashion film since the release of The Devil Wears Prada and The September Issue, and we’re not enjoying being kept on the outside on this one.

The new HBO release focuses on the fashion editor’s job, what it entails, the styling and creative directions needed to produce breathtaking images that reflect current affairs and social moods, and how it shapes the magazine’s issues and the industry as a whole. Coinciding with the 120th anniversary of Vogue, The Editor’s Eye takes a look at some of the world’s most influential fashion images as conceived by the magazine’s iconic fashion editors.

If there’s one single question that we at La Moda receive from people outside the industry, it’s probably this: “What does a fashion editor do?” And we imagine the difficulty that these editors had in answering the question as they were put on the spot, because they’re just no easy way to give a satisfying answer without going into so much detail of what job is actually about. Give any less, and you wouldn’t be painting a correct picture of the ins and outs, and the ups and downs, of fashion editing.

لكل محبي الموضة، هل شاهدتم فيلم قناة إتش بي أو الأخير الذي أطلق عليه اسم “في فوغ: عين المحرر” أو In Vogue: The Editor’s Eye؟ في الأغلب لا وذلك نظرا لأن القناة لا تبث عادة في دبي مما يحرمنا من مشاهدة هذا الفلم الرائع الذي يمثل امتدادا لفيلمي “ذا ديفل ويرز برادا” الاسطوري و”ذي سبتمبر إشيو”…

حسنا، إليكم الموضوع باختصار حيث أن القناة في صدد اصدار فيلم يركز على وظيفة محرر الموضة، ما الذي تقتضيه تلك الوظيفة والنصائح الخاصة بالابداع والتصاميم المطلوبة لتنفيذ وإخراج صور مميزة لغلاف المجلات التي تعكس في ذات الوقت أخر صيحات الأزياء والصرعات الإجتماعية وكذلك كيف لذلك أن يشكل اصدارات المجلة وكذلك تلك الصناعة في مجملها. وبالتزامن مع احتفال مجلة فوغ بمرور 120 عام على أول طبعة لها، يسترق فيلم “عين المحرر” البصر ليعرفنا على أكثر المجلات تأثيرا في مجال الموضة كله، وكيفية إخراج صور المجلة التي تغير خريطة الأزياء على مستوى العالم وكذلك كيف ينظر المحررين العمالقة لتلك المهنة وأسرارها.

ربما أكثر الأسئلة إلحاحا وتكررا بالنسبة لنا كمحررين مثلا في موقع La Moda والتي تأتي من قرائنا خارج هذا المجال عادة ما تكون “ما هي وظيفة محرر الموضة في المقام الأول؟” ولكم أن تتخيلوا الصعوبة التي قد يشعر بها المحرر لمجرد محاولته الرد على هذا الاستفسار الحرج لأنه لا توجد لهذا السؤال إجابة مُرضية محددة أو سهلة حيث أنه علينا في تلك الحالة الخوض في تفاصيل لا تنتهي حول طبيعة تلك الوظيفة الصعبة والمميزة في ذات الوقت.. فربما تكون الاجابة باختصار أنه شخص يرسم ملامح الموضة في صورة واحدة تعبر عما بداخل تلك الصناعة وخارجها وما يتربص بها وما ينتظركم في مستقبلها!!

Leave a Reply