Site Meter

Grandfather models women’s clothes, presents even fresher way to get Internet attention

By  |  0 Comments

Ad campaigns featuring fashion bloggers? A little over and done. Senior ladies posing for high-fashion brands? Lanvin did that last season. So what, in the ever changing world of fashion, where there’s always something new and this season’s trends get laughed at in the next, is left to do to stay fresh?

هل ترغب في الترويج لآخر صيحات الموضة عبر حملات إعلانية يقودها مدونون على الانترنت؟ إنها محاولة جيدة ولكنها باتت قديمة. ماذا عن نساء متقدمات في السنّ يستعرضن آخر ابتكارات الماركات العالمية؟ سبق لـ”لانفين” القيام بذلك الموسم الماضي. إذًا ما الجديد الذي سيقدمه لنا عالم الموضة المتغير دائمًا، وهل من أمر سيضحكنا في هذا الموسم؟

حسنًا، ما رأيك بجدّ عجوز يرتدي ملابس نسائية ترويجًا لمجموعة حفيدته الجديدة على الانترنت؟ لا بدّ أن هذا الأسلوب الإعلاني مبتكر جدًا. فهكذا، تحوّل ليو شيابينغ البالغ من العمر 72 عامًا من شخص مغمور إلى نجم على الانترنت في ليلة وضحاها. ربما قد تخدعك الصور لتظّن أن المعدّين استخدموا تقنية الـ”فوتوشوب” لتركيب وجه الرجل على الملابس، ولكن هذا غير صحيح، فالصور حقيقة. وصدق أولا تصادق، هاتان ساقاه الحقيقيتان.

يسأل ليو “لمَ من غير المقبول  أن يرتدي شخث مثلي ملابس نسائية؟ إن عرض الملابس يساعد متجر حفيدتي، كما أنني لا أخسر أي شيء. كنّا سعيدين جدًا يوم التصوير. أنا متقدم في السنّ ولا تهمّني إلا السعادة”.

ربما يجب أن يتعلم بعض مالكي المتاجر الالكترونية من هذا الرجل العجوز عند الترويج لمجموعاتهم على الانترنت. لذا في المرّة المقبلة، احرص على اعتماد فكرة فريدة وجديدة عند الترويج لمتجرك، وربما سنتكلم عن حملتك في عددنا الجديد.

Well, how about a grandfather cross-dressing to help promote his granddaughter’s collection for her online boutique? That sounds new. And that’s exactly how 72-year-old Liu Xianping went from zero to Internet celebrity in a matter of days. Because of the head-on angle of the photos, you would think his head was photo-chopped on each of the looks, but you’d be wrong. And yes, those are his legs.

“Why unacceptable (for someone like me to wear women’s clothes)? Modelling for the store is helping my granddaughter and I have nothing to lose. We were very happy on the day of the shooting. I’m very old and all that I care about is to be happy,” Liu said.

Here’s a little something to learn for aspiring online boutique owners who want their brand and merch to go viral. Think along these lines, and maybe it’ll be your e-shop’s wacky campaign that we’ll be talking about next.

Leave a Reply