Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Where to stay in Singapore: Shangri-La Hotel

By  |  0 Comments

As a small cosmopolitan city, Singapore can leave your head spinning when trying to look for a suitable hotel for your business trip or luxury getaway. Five-star hotels, ranging from boutique local ones to global five-star properties, are literally only about 10 paces apart, and are situated all over the Southeast Asian city.

So while we were planning our trip to Lah-Lah-land, we knew we had to make sure of our accommodation choices and with so many to choose from, our informed decisions brought us to one of the most trusted names in the hospitality industry – the Shangri-La Singapore.

Unparalleled hospitality

Getting there from the Changi Airport is a breeze, thanks to a complimentary limousine service offered to hotel guests (similar services can cost about AED 2,000 from Europe’s top hotels) upon arrival and departure. As we lounged inside the black Mercedes-Benz town car, we were treated to lush greenery that only tropical countries can naturally offer.

After about 20 minutes, we arrived at the sprawling hotel on Orange Grove Road, just a stone’s throw away from Singapore’s renowned Orchard Road shopping district. A distinct zen-like aura embraced us as the tall glass doors opened and beckoned us in. We arrived at around 8:00am, a good six hours prior to the scheduled check-in time, but we were still warmly accommodated and ushered into our deluxe room at the Garden Wing.

The journey from the lobby to our room offered instant relaxation as we walked past the humongous indoor garden. Where else can you find a hotel that houses a true oasis of various flora to get your mind off your worries and tell you you’re also there to unwind a little bit?

[smooth=id:197; width:584; height:584; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Shangri-La Singapore Hotel;]

Understated Asian-style luxury

Shangri-La’s slogan of luxury with an Asian spirit came alive as we entered the room, which features modern amenities topped with a elegant, understated brand of luxury that never feels excessive or unnecessary – just enough to let you stay comfortably without the guilt of living in a disconnected, Czar-like bubble of opulence.

As we stayed after the renovation of the Garden Wing which was completed in May 2012, we were among the first guests to experience the aesthetic and technological improvements that were made in the 34-year old tower. Popular with leisure travellers and business executives alike, the Garden Wing extends a privacy and tropical welcome to all who stay and an atmosphere that is a far cry from the frenetic energy of a modern cosmopolitan city.

From outside room, a view of the lush garden below awaits, while from the balcony, the grand Singapore-famous swimming pool and recreation area invites you to kick back and relax. Every night, the majestic lobby also hosts a live Jazz performers, so you can get your entertainment while sipping your favourite cup of Earl Grey or remotely catching up with your work.

Appreciation for local art

A tour around the hotel will show guests a number of fine pieces from local artists. Local gallery Chesham Fine Art was appointed to work in collaboration with the designers to create the various pieces of artwork found around the hotel. The main mural, which can be found in the Lobby Court, stands 10 metres high and attempts to capture the essence of Shangri-La. All 15 paintings, six scupltures, the copper lotus bud at base of sweeping staircase and the tall vase in the reception area were made by eight names from the local art community who tapped into their creative stores to capture a balance between contemporary and orientalist aestheticism.

The full monty

Dining options abound and one can never feel famished at the SLS. Local and international cuisines are served at The Line, a place that proves to be most popular among the hotel’s visitors. High tea and classy finger food are available at the lobby court and The Rose Veranda for those who are up for a fancy treat in the middle of the afternoon.

Sushi-cravers will find themselves gravitating towards the in-house Japanese restaurant, Nadaman. Meanwhile, Cantonese dishes are craftily prepared at the Shang Palace. And for those looking for European culinary delights, the BLU Restaurant and Bar is open and welcome to receive diners.

Health and wellness

The Health Club promises to let you continue your fitness regimen even when you’re away from your home. In fact, with its equipment and inviting atmosphere, you would probably wish you were able to do your workouts there everyday instead of your usual Dubai gym. Aside from being open 24-hours, there’s just no feeling more refreshing than seeing lush greens while taking care of your body.

Guests who do not wish to work up a sweat can instead head to the spa. The specialist spa room features a wide variety of treatments, from body scrubs to herbal baths. Performed in a unique thermal steam bed, the nourishing steam wrap purifies and revitalises the skin while replenishing the essential vitamins and minerals to leave the skin smooth and soft. The earliest recorded beginning of bath therapy originates from ancient oriental history.

An invigorating hydrotherapy treatment seeks to stimulate the muscles and to revitalise and re-balance the body. A complete suite of spa retreat packages is also available to meet the differing needs of both men and women.

Book your Eid Al Adha vacation at the Shangri-La Singapore now.  Visit their website at www.shangri-la.com/singapore/shangrila or call +65 6737 3644 for more information.

سنغافورة مدينة في جنوب شرق آسيا تخطف الألباب وتتسم بالتنوع والعالمية ومن ثم فإن هناك خيارات لا تحصى من الفنادق التي قد تلبي احتياجاتك في رحلاتك لتلك البلد سواء إن كنت تسافر في عمل أو في أجازة مرفهة. وتتراوح فنادق الخمس نجوم هناك ابتداءا من بعض النزل المحلية إلى الفنادق الفخمة العالمية ذات الخمس نجوم الشهيرة وكلها تقع على بعد عشرة خطوات من بعضها البعض كما تمليء تلك الفنادق جنبات المدينة كلها.

وفي الوقت الذي كنا فيه نخطط لرحلتنا لسنغافورة، كان علينا التأكد من مكان إقامتنا، خاصة وأن هناك العديد والعديد من الخيارات المتاحة. وقد ساقتنا خبرتنا لاختيار فندق من أفخم وأشهر الفنادق في قطاع الضيافة والسفر- إنه فندق شانغريلا سنغافورة.

ضيافة خارج المنافسة

الوصول من المطار للفندق متعة في حد ذاتها، بفضل الليموزين الفاخر المجاني الذي يقدمه الفندق للنزلاء الأجانب (مع ملاحظة أن تلك الخدمة قد تتكلف في أي فندق أوروبي ما يعادل 2.000 درهم إماراتي) عند الوصول والمغادرة. وعندما كنا نستمتع بالرحلة داخل السيارة المرسيدس السوداء الفارهة، قدموا إلينا تحية الضيافة وهي عبارة عن شراب من زهور خضراء مورقة وهو عادة يقدم فقط في الدول الاستوائية. وبعد حوالي 20 دقيقة، وصلنا إلى الفندق الضخم الذي يقع على مساحة كبيرة في طريق “أورانج غروف”، حيث كانت منطقة تسوق طريق “أورشارد رود” الشهيرة على مرمى بصرنا. وكأن هالة غمرتنا عندما دخلنا من الباب الزجاجي العملاق اللامع. وقد وصلنا حوالي الساعة 8 صباحا أي قبل وقت الدخول للفندق الفعلي المسجل لنا بحوالي ست ساعات، لكن على الرغم من ذلك تم الترحيب بنا بحرارة وقاموا بتسكيننا في غرفتنا الفاخرة الممتازة “الديلوكس” في جناح الحدائق “غاردن وينج”.

وقد منحتنا مسافة السير بين ردهة الاستقبال وغرفتنا استرخاءا فورياً حيث سرنا في أحضان الحديقة الداخلية الشاسعة للفندق. أين تجد في العالم فندقا يضم واحة خضراء حقيقية بين جنباته مما يبعث على الاستراخاء والطمأنينة؟ إنه فقط شانغريلا سنغافورة.

[smooth=id:197; width:584; height:584; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Shangri-La Singapore Hotel;]

التعرف على مفهوم الرفاهية الأسيوي

وبمجرد أن دخلنا الغرفة شعرنا برفاهية شانغريلا المعهودة الممزوجة بالروح الأسيوية، حيث تجد في الغرفة وسائل الراحة الحديثة بلمسة من الفخامة والرقي والرفاهية فقط من أجل راحتك لكن بدون أن تفصلك عن واقعك أو تجعلك وكأنك داخل فقاعة معزولة عن العالم في قصر عاجي.

ولأننا نزلنا في جناح الحديقة “الغاردن وينج” بعد استكمال تجديده مؤخرا في مايو 2012، فنحن بذلك نعتبر من أوائل النزلاء ممن لمسوا التحسينات الجمالية والتقنية التي أدٌخلت على الفندق الذي تم بنائه منذ أكثر من 34 عاما. ولأن شانغريلا مكان مناسب للاقامة سواء لمحبي السفر من اجل الاسترخاء أو لمن يسافرون لأداء الأعمال، فإن الـ”غاردن وينج” يوفر المزيد من الخصوصية في أجواء ضيافة استوائية يتمتع بها كل من يقيم في هذا الجناح الذي يعتبر بمثابة واحة هدوء في أحضان المدينة الصاخبة.

وعندما تنظر من نافذة الغرفة تسر عيناك برؤية منظر رائع للحديقة الغناء، وإذا وقفت في الشرفة الخاصة بالجناح سترى حوض سباحة ضخم، كما هو معروف عن أحواض السباحة في سنغافورة، وكذلك منطقة استرخاء تغريك بالنزول إليها للاستراحة والاستمتاع بها. بالاضافة لكل ذلك، ففي كل ليلة يستضيف البهو الملكي الخاص بالفندق مؤديين لموسيقى الجاز سعيا لارضاء النزلاء والترفيه عنهم في الوقت الذي يمكنهم فيه ارتشاف بعض كؤوس شاي الايرل غراي أو متابعة العمل عن بٌعد عن طريق الحاسوب أو الهاتف الجوال.

تقدير الفن المحلي

إذا ما قمت بجولة في أرجاء الفندق ستلاحظ على الفور عدد من القطع الفنية الراقية من تصميم فنانين محليين. فقد وقع الاختيار على معرض شيشام للفنون الجميلة للعمل بالتعاون مع المصممين المحليين بهدف ابتكار عدة قطع من الاعمال الفنية المميزة التي تجدها في أرجاء الفندق. فاللوحة الجدارية الرئيسية التي تلمحها في فناء بهو الفندق يصل ارتفاعها إلى 10 أمتار وتعبر بحق عن أجواء شانغريلا المميزة. وقد ابتكر وصمم كل القطع الفنية في الفندق، والتي تضم 15 لوحة وستة منحوتات وبرعم اللوتس النحاسي عند مدخل الدرج الواسع والمزهرية الكبيرة في منطقة الاستقبال، ثمانية فنانين محليين جمعوا في أعالمهم المعروضة في ارجاء الفندق ما بين سحر الشرق القديم والحداثة.

مطاعم ترضي كافة الأذواق

وبالنسبة لخيارات تناول الطعام في هذا الفندق، فحدث ولا حرج… فلن تمل أبدا من أصناف الطعام في صالة SLS. كما يتم تقديم أطعمة محلية وعالمية في “ذا لاين” وهو مطعم أثبت جدارته وشهرته بين كل النزلاء. أما إذا كنت ترغب في وجبة خفيفة مع الشاي فلا يوجد أفضل من صالة بهو الفندق أوالـ “روز فيراندا” لهؤلاء الذين يفضلون تناول حلوى أو وجبة خفيفة وقت الظهيرة.

ولمحبي السوشي، فسيجدون أنفسهم منجذبين رغما عنهم للمطعم الياباني “نادامان”، اما محبي الأطعمة الصينية الكانتونية فلا يوجد لهم مكان أفضل من “شانغ بالاس” الذي يقدم أفخر وأفضل الأطعمة الصينية الراقية المحضرة بأفضل وألذ الوصفات. في حين سيستمتع هواة المطبخ الأوروبي بتناول الطعام في مطعم وبار “بلو” الذي يرحب بالنزلاء طوال الوقت.

الصحة والرفاهية

يشجعك النادي الصحي على الاستمرار في سعيك للحفاظ على رشاقتك ولياقتك حتى وأنت بعيدا عن منزلك. فبفضل التجهيزات الحديثة الرائعة في هذا النادي ربما ستود لو أنك تقوم برياضتك وتمارينك اليومية بشكل منتظم في مكان كهذا بدلا من الصالة الرياضية في بلدك سواء في منزلك أو خارجه. ففضلا عن أن تلك الصالة مفتوحة 24 ساعة يوميا، فإن المناظر الطبيعية التي تراها من نوافذ تلك الصالة واللون الأخضر الطبيعي الطاغي على هذا المكان يشعرك بالانتعاش والابتهاج بينما تمارس تمارين لياقتك البدنية.

وبالنسبة للنزلاء الذين يبغون الاسترخاء بدلا من التعرق في التمرينات الرياضية، فلا عليهم سوى التوجه إلى المنتجع المعدني spa، حيث يوفر هذا المنتجع أفخر العلاجات الطبيعية بدءا من تقشير الجسم إلى الحمامات العشبية الكاملة، حيث تتم تلك المعالجات الطبيعية في سرير بخاري حراري ومن ثم فأن البخار يعمل على فتح مسام الجسم حتى تمتص تلك العلاجات المعدنية والعشبية مما ينعش البشرة ويجددها في الوقت الذي تتخلل فيه الفيتامينات والمعادن الطبيعية بشرتك فتغذيها وتتركها ملساء كالحرير، وما العجب في أن يكونوا اساتذة فن التدليك والحمامات العلاجية في تلك البلدان فقد خرجت تلك المنتجعات والعلاجات المميزه من الشرق وتحديدا من قارة آسيا.

أما المعالجة المائية المنعشة في المنتجع فتعمل على تحفيز العضلات كما تعيد حيوية وتوازن الجسم. وإن رغبت في علاج معدني متكامل، فهناك برنامج شامل يفي بكافة متطلبات واحتياجات الضيوف من الجنسين.

لا تتردد واحجز عطلة عيد الاضحى في شانغريلا سنغافورة الآن للتمتع بإجازة لا تنسى. قم بزيارة موقع الفندق الالكتروني www.shangri-la.com/singapore/shangrila او فقط اتصل على +65 6737 3644 للمزيد من المعلومات.

Leave a Reply