Site Meter

Where to stay in Singapore: Marina Bay Sands

By  |  0 Comments

Whenever you go on holiday, do you stay right in the heart of the city, where you can truly experience the lifestyle of the locals, or head straight to brand new master developments that offer everything – entertainment, dining options and leisure activities – within a few paces from your accommodations?

We’ve noticed that our past features of luxury hotels on La Moda have been focused on historical monuments situated in the middle of the metro, so we decided to try something a little bit different and go for a brand new sprawling property where the hotel is just one component of a massive entertainment destination. For this purpose, we stayed at the Marina Bay Sands Hotel in Singapore.

If we were to summarize this whole feature on MBS in a concise, three-word statement, it would be this: Everything is there.

The allure of the new

As the newest hotel in Singapore, guests can expect all the standard amenities and facilities plus a whole lot of brand new gloss. With over 2,500 rooms divided among three 55-story towers, the shiny facade is an honest reflection of what goes on inside, where luxury and modernity combine to create an atmosphere that encourages both activity and relaxation.

Most “outsiders” marvel at the architectural finesse that the exterior exhibits, and we admire it all as well – the sloping towers that combine at the 23rd floor to form one single building, the boat-like deck on top (Sands SkyPark) that gives the most divine views in Singapore (barring only a helicopter ride), and the stunning, 250-acre Gardens by the Bay which houses innumerable species of flora from the world over.

[smooth=id:198; width:584; height:450; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Marina Bay Sands Singapore;]

But as frequent hotel guests, we are more concerned with whether the MBS Hotel lives up to the true essence of hospitality, and with everything that’s offered within the 12 walls of the three hotel towers and their close proximity, we were nothing short of amazed.

While we found the check-in a bit stressful – we had to join a queue, and we’d never had to fall in line to check into a hotel before, they just had THAT many guests (about 100% occupancy rate) in light of Singapore’s upcoming national day – we learned to live with the fact that weren’t staying in just a hotel, it was a tourist destination in its own right.

Simplicity is key

Our room is high up in the third tower of the hotel, and while it presented a no-frills approach to aesthetics – everything was about functionality – the lack of old-world feel that we are so used to seeing is more than made up for by the exquisite views right from the balcony. We had a excellent view of the newly-opened Gardens by the Bay, and for anyone looking for a rejuvenating getaway, there’s nothing more refreshing than seeing greenery during the day and beautifully-lit, War of the Worlds-esque scene at night.

Access to everything you’ll want from a holiday

If we were to further simplify our summary of our stay at the Marina Bay Sands – Everything is there – we will use the word access. Stay in one of the rooms and you’ll find yourself paying not only for a few nights’ stay in one of Asia’s most sought-after hotels, but more importantly for access to everything you can ever want from a vacation.

Sights, entertainment, leisure activities and gastronomic delights are ensconced in one amazing master development. Looking for the latest Fall/Winter 2012 collections? Take the lift to the lobby and walk straight to The Shoppes. Louis Vuitton fanatics can wrap up the shopping marathon by paying a visit to the Louis Vuitton “island” store, a glass-steel floating crystal pavilion on the bay that sits beside the Pangaea and Avalon nightspots.

Having a hankering for a hearty meal? A total of seven celebrity chef restaurants await to welcome you in fine dining fashion. In the mood for breathtaking views of the city, from 200 metres up? The SkyPark is on the top floor, with its bars, restaurants and the famous Infinity Pool ready to cater to your whatever you may wish to do while bathing in the Singaporean moonlight. Feeling artsy? The ArtScience Museum showcases impressive blockbuster exhibitions from around the world, while imported plays are shown at the state-of-the-art theaters that can accommodate up to 2,000 guests for international musical acts and Broadway hits.

Health and wellness fans will enjoy a number of exotic treatments inspired by Asian traditions passed down through many generations from the Banyan Tree Spa at MBS, and appreciate doing their workouts with views from the 55th floor at the Banyan Tree Fitness Club.

All in all, it was a pleasantly different experience for us to stay in a hotel that attempts to bring everything together in one convenient location. You know what they say about being the jack of all trades and master of none? That doesn’t hold true for the Marina Bay Sands – it hit the perfect harmony with all the right notes.

Book your Eid Al Adha vacation at the Marina Bay Sands now.  Visit their website at marinabaysands.com, send an email to room.reservations@marinabaysands.com or call +65 6688 8897 for more information.

حين تسافرين لقضاء العطلة في الخارج، هل تختارين النزول في فندق في قلب المدينة، لتختبري عن كثب نمط حياة السكان المحليين أم تتوجهين مباشرةً إلى منشآت حديثة تضمن لكّ الحصول على كلّ عناصر الرفاهية، من ترفيه وأطعمة ونشاطات على  بعد خطوات من مكان إقامتك؟

قد تلاحظين أن المقالات حول الفنادق الفخمة التي سبق ونشرناها على صفحات مجلة “لا مودا” تركزت على معالم تاريخية في وسط المدن، لذا اخترنا هذه المرّة القيام بعمل مختلف وإلقاء الضوء على مجّمع متألق، يكون الفندق فيه جزءًا من عالم الترفيه الذي ستتمتعين به. ولهذا السبب ارتأينا أن نعرّفك على فندق ” مارينا باي ساندز” في سنغافورة.

فإن أردنا وصف هذا الفندق بعبارة من ثلاث كلمات، يمكننا القول إن “كلّ شيء هنا”.

وهج الحداثة

إن هذا الفندق هو الأحدث في سينغافورة، إذ يؤمنّ لزبائنه أعلى معايير الضيافة في إطار جديد مشرق. يضمّ الفندق أكثر من 2500 غرفة تتوزع في الأبراج المؤلفة من 55 طابقًا. أمّا واجهته المتألقة فهي أصيلة في عكس التقاء الرفاهية مع الحداثة في الداخل لتخلقا معاً جوًّا يشجعك على ممارسة النشاطات وعلى الاسترخاء في آن واحد.

يذهل كلّ من يرى الفندق للمرّة الأولى أمام براعة التصميم الهندسي، فيدهش لالتقاء الأبراج عند الطابق 23 لتشكّل مبنًاً واحدًاً، يعلوه سطح على شكل قارب “ساندز سكاي بارك”، يشرف على أجمل منظر في سغافورة (لا يفوقه جمالًا إلا التحليق فوق البلاد على متن مروحية) وتحيط بالفندق حدائق “غاردنز باي ذا باي” الواسعة التي زرعت فيها أنواع أزهار ونباتات من شتّى أنحاء العالم.

[smooth=id:198; width:584; height:450; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Marina Bay Sands Singapore;]

ولكن بما أننا نزلاء شبه دائمين في الفنادق، يهمّنا التؤكد ممّا إذا كان هذا الفندق يرقى فعلاً إلى أعلى معايير الضيافة. وبعد أن اختبرنا كافة الخدمات التي يوفرها داخل الجدران الـ12 في الأبراج الثلاثة والمساحات المحيطة به، لا بدّ لنا أن نعبّر عن قناعتنا بتميزه.

على الرغم أن عملية تسجيل الدخول كانت مزعجةً بعض الشيء، فقد اضطررنا للوقوف في طابور، ولم يسبق لنا أن انتظرنا في الدور لننزل في فندق من قبل ولكن ذلك يعود إلى  العدد الكبير من الضيوف (فنسبة الاشغال فيه حوالي 100%)، لأننا قصدناه عشية العيد الوطني في سنغافورة. لقد أدركنا حينها جيدًا أننا لا ننزل في فندق عادي بل في وجهة سياحية بحدّ ذاتها.

البساطة تصنع الجمال

تقع غرفتنا في طابق عالٍ في البرج الثالث، وعلى الرغم أنها لا تتمتع بمميزات الجمال الزخرفية التقليدية إلا أن كلّ شيء شغّال فيها، وتعوّض عن الزخرفة المناظر الخلابة التي تطلّ عليها شرفتنا. فقد حظينا بإطلالة رائعة على حدائق “غاردنز باي ذا باي” التي تمّ افتتاحها مؤخرًا. فلا شيء أجمل من مشهد خضار الطبيعة ليتفح أمامك أفق الانتعاش في النهار، ليتحوّل ليلاً إلى عالم من الأنوار الساطعة.

كلّ ما تتمنينه في متناول يديك

في “مارينا باي ساندز” ستجدين كلّ ما قد تحتاجين إليه في متناول يديك فـ”كلّ شيء هنا”.  عندما تنزلين في إحدى الغرف، ستلاحظين أنك لم تدفعي مقابل قضاء بضع ليال في واحد من أهم فنادق آسيا فحسب، بل أيضًا لتحصلي على كلّ ما قد ترغبين به في العطلة.

هنا تلتقي المشاهد الخلابة مع الترفيه والنشاطات وأشهى أنواع الطعام في إطار واحد أخّاذ. هل ترغبين في التسوّق والاطلاع على أجمل مجموعات خريف وشتاء 2012؟ انزلي في المصعد إلى الردهة وتوجهي إلى المتاجر. فعاشقات “لويس فيوتون” بإمكانهن زيارة المتجر “الجزيرة” التابع للماركة الشهيرة القائم في مبنى عائم بلّوري قرب الناديين الليليين “بانجيا” و”أفالون”.

وهل تطوقين إلى وجبة شهية؟ يمكنك انتقاء ما يعجبك من سبعة مطاعم يبرع فيها أشهر الطهاة ليقدموا لك ما تشتهينه للتمتع بوجبة طعام مترفة. وإن كنت ترغبين في التمتع بمشاهد خلابة عن ارتفاع 200 متر، يمكنك أن تقصدي الـ”سكاي بارك” على السطح، لتتمتعي بما يقدمه لك من حانات ومطاعم، وبالطبع مسبحه الشهير “إنفينتي بول” حتى تدللي نفسك في الرفاهية تحت نور قمر سنغافورة.

وإن استيقظت فيك الروح الفنية، يمكنك الاستمتاع بتحف من كافة أرجاء العالم يعرضها متحف الفنّ والعلوم، فيما تعرض مسرحيات شهيرة على خشبة المسرح الذي يتسع لنحو ألفيّ شخص وتقدم عليه مسرحيات برودواي الشهيرة.

ويمكنك أيضًاً الحصول على عناية صحية وبدنية عبر الخضوع لعلاجات فريدة مستلهمة من تقاليد آسيوية عريقة تناقلتها الأجيال في منتجع “بانيان تري سبا”. كما يمكنك القيام بالتمارين الرياضية خلال التمتع بمظاهر طبيعية أخّاذة في النادي الرياضي “بانبان تري فيتنس كلب” في الطابق 55.

بالإجمال، كانت تجريتنا في فندق ” مارينا باي ساندز” سارّةً للغاية، فقد استمتعنا في الحصول على كلّ ما نحتاجه في مكان واحد، ففي هذا المكان يعّم التناسق والتناغم في أبهى صوره.

احجزي الآن لقضاء عطلة عيد الأضحى مع عائلتك في فندق ” مارينا باي ساندز”. للمزيد من المعلومات، يمكنك زيارة الموقع الالكتروني : marinabaysands.com أو المراسلة عبر البريد الالكتروني room.reservations@marinabaysands.com أو الاتصال عبر الهاتف على الرقم: +65 6688 8897

Leave a Reply