Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Preview: Maison Martin Margiela for H&M

By  |  0 Comments

When Anna dello Russo’s accessories collection hit the stores earlier this month, we asked our local fashion insiders if they were going to get in on the shopping action to buy a few collectibles from the exciting collab. Most said yes, however some held out for the upcoming Maison Martin Margiela collection for H&M.

And we couldn’t fault them for not shelling out for a few pieces of AdR’s ostentatious styles. From the broad fashion spectrum, some prefer reflections of sartorial excess – and AdR’s turquoise and gold fusions did a wonderful job achieving that aesthetic – while some prefer simplistic designs whose colours are so neutral that they let the fantastic silhouettes do the talking. It’s the signature Margiela look, and that’s exactly what we’re seeing from the recently unveiled H&M lookbook.

Launching on November 15 at selected stores worldwide, the collection features monochromatic ensembles with touches of metallics, all framed by wonderful cuts that resonate with the tastes of alternative fashionistas. We are already predicting massive sales for the white puffer coat and disco mirror ball tights. No one can wear them here, but style is never about function or utility. Check out the lookbook below and start making your shortlist now.

[smooth=id:201; width:584; height:779; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Maison Martin Margiela;]

حين أطلقت آنا ديلو روسو مجموعة الأكسسورات من توقيعها لصالح سلسلة متاجر H&M هذا الشهر، سارعنا لسؤال مستشاري الموضة المحليين إن كانوا سيهرعون لابتياع قطعاً من هذه المجموعة الفريدة. وقد تلقينا جواباً إجابياً من معظمهم غير أن البعض منهم أخبرنا أنه بانتظار إطلاق المجموعة الجديدة من دار “مارتن مارجيلا” لصالح H&M.

بالطبع لم نستطع لومهم على ترددهم في شراء بعض القطع من مجموعة آنا ديلو روسو المذهلة. ففي عالم الموضة المتنوّع يفضّل البعض تصاميم منمّقةً تجمع بين الفيروزي والذهبي بتناغم أبدعت ديلو روسو في إنجازه، فيما يختار البعض الآخر تصاميم أكثر بساطة تتمتع بألوان طبيعية، تترك للشكل أن يظهر نفسه بعيداً عن بهرجة الألوان، وهذا تماماً ما تتميز به ابداعات مارجيلا وخاصةً في مجموعته التي كشف عنها لصالح H&M.

ومن المقرر إطلاق المجموعة الجديدة في 15 تشرين الثاني/نوفمبر في متاجر مختارة حول العالم. وهي تضمّ قطعاً أحادية اللون مع لمسات معدنية بأشكال متقنة تلبي أذواق محبي هذا النوع من التصاميم. ونتوقع منذ الآن إقبالاً كبيراً على المعطف الأبيض المنفوخ والسراويل الضيقة ذات الألوان المعدنية البرّاقة.

ربما لا تتلائم هذه التصاميم مع طقس دبي، ولكن من قال إن الموضة سهلة المنال؟ ألقي نظرةً على التصاميم أدناه واختاري منها ما يعجبك.

[smooth=id:201; width:584; height:779; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Maison Martin Margiela;]

Leave a Reply