Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Campaign love: Michael Kors Holiday 2012

By  |  0 Comments

Party season is just around the corner, and with the anticipation comes a hectic preparation for a brand new wardrobe – one complete look for each event is what most society folks go for. Thankfully, we’re adoring the style choices that are about to be released in the market, giving us enough time to restructure our sartorial ammo before the event circuit officially starts.

Michael Kors’ amazing Fall/Winter 2012 collection gets a glamorous spin with the release of the Holiday 2012 range, where accented neutrals and lively emerald and scarlet hues (clichés always work, that’s how they got the name in the first place) combine to create a festive mood. Top that with the kind of dramatic entrance that only fashion people can successfully pull off, and you’ve got the perfect formula for an amazing advertising campaign.

“You need an element of ‘wow’ for the holidays,” says Michael Kors. “It could be a silky gown in the most amazing shade of green, a Hamilton quilted tote in bright red, or a sporty Bradshaw watch in slick gold. It’s a season to have fun with fashion.”

Photographed by Mario Testino on the streets of Manhattan, the campaign focuses on party-hopping style and scene-stealing glamour. A tight knit group of models, including regulars Karmen Pedaru and Simon Nessman, breeze past the velvet rope of a fictional hotspot en route to a round of holiday-themed soirées.

[smooth=id:200; width:584; height:343; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Michael Kors Holiday 2012;]

مع اقتراب موسم عطلات نهاية العام، يسارع محبي الموضة لتجديد خزانة ملابسهم ومن ثم يتطلعون دائما لحضور أحدث عروض الأزياء. ولحسن الحظ فقد حازت التصاميم والصرعات الحديثة التي على وشك أن تطرح في الأسواق على اعجاب النقاد ومن ثم يعطينا هذا وقتا كافيا لتجهيز أنفسنا والاستعداد قبل بدء الموسم رسميا وانطلاق تلك الأحداث الهامة.

ومن أهم تلك التشكيلات الأخيرة التي ستحظى باهتمام كبير مجموعة مايكل كورس خريفشتاء 2012 وذلك مع اقتراب موسم العطلات واطلاق مجموعة عطلات نهاية هذا العام. وتتميز تلك المجموعة بالتصاميم المحايدة والألوان البراقة الزمردية المفعمة بالحيوية والأصباغ القرمزية البراقة التي تبعث على البهجة في تلك المواسم والأعياد (فتصاميم الكلاشيهات التقليدية دائما ما تنجح، فبتلك الطريقة حصلت تلك العلامة التجارية على اسمها في المقام الأول).. أضف على ذلك التمهيد الإعلامي المذهل لاصدار المجموعة التي يجيده المصممين والعاملين في مجال الموضة، ليكون لديكم في النهاية الشكل الأمثل لحملة دعائية ناجحة ومؤثرة.

ويقول مايكل كورس “تحتاج دائما لعنصر “الإبهار” في موسم الاعياد والعطلات”، ويضيف “فبإمكان السيدة في هذا الموسم أن تفعل ما يحلو لها فمثلا بإمكانها ارتداء تنورة حريرية بلون أخضر زاهي ملفت للأنظار أو حقيبة <<هاميلتون>> مبطنة حمراء براقة أو ساعة “برادشو” مذهلة رياضية مصنوعة من الحرير ذهبي اللون، إنه موسم المرح مع الموضة!!”

وقد قام بتصوير لقطات الحملة الدعائية الافتتاحية للمجموعة المصور ماريو تستينو، حيث أخذ تلك اللقطات في شوارع منهاتن، فيما تركز الحملة ببساطة على طراز الحفلات الصاخبة والتألق المبهر الذي يخطف الأبصار. أما عن العارضات الذين قاموا بتصوير تلك الحملة فقد كان من بينهن كما هي العادة العارضة كارمن بيدارو وسيمون نيسمان في تصاميم تحمل عبق الماضي من خلال الفساتين المخملية الحريرية القادمة من أماكن خيالية سحرية تأخذ من ترتديها لسهرة عيد صاخبة مميزة كما هو الحال في نهاية العام..

تشكيلة مايكل كورس لعطلات نهاية عام 2012

 [smooth=id:200; width:584; height:343; timed:false; arrows:true; carousel:true; links:true; info:false; align:center; frames:false; open:false; text:Michael Kors Holiday 2012;]

Leave a Reply