Site Meter

Tiffany’s Timeline: 175 years and counting

By  |  1 Comment

Tiffany & Co. is a world-renowned jeweler that epitomizes the glamour of dazzling jewels and the sophistication of New York, where it was founded in 1837. The heritage of Tiffany & Co.—the diamonds, the glamour, the storied legacy of movies and song—is richly reflected in the signature Tiffany Blue that wraps the jeweler’s every creation.

تأسست شركة تيفاني اند كومباني عام 1837 لتصبح أشهر شركة لتصميم وتصنيع المجوهرات والتي حازت على شهرة عالمية واسعة حيث تلخص سحر المجوهرات اللامع ورُقي مدينة نيويورك. وينعكس ميراث شركة تيفاني وشركاه –الألماس والسحر والتركة الضخمة في الأفلام والأغنيات – بصورة غنية على لمسة وأسلوب Tiffany Blue والذي يغلف كل إبداعات الشركة.

فنظرة واحدة لتلك الألوان والتصاميم الخلابة لا تثير فقط الشعور بالإثارة ولكن أيضًا التقدير للأسلوب الأسطوري الذي صنعه الفنانون العاملون في تقليد لا يفنى تأسس منذ 175 سنة.

ويقدم احتفال تيفاني بعيدها أسمى معاني الاحترام لأجيال من المصممين والحرفيين الذين صاغوا سمعة شركة المجوهرات الرائدة. وكانت نتيجة تفانيهم تلك هو إرساء علامات فارقة في تطور التصميم الأمريكي وتعزيز تاريخ تيفاني كواحدة من أشهر صانعي المصوغات والفضة. وكانت جودة تلك الإبداعات، التي طالما تم تقديمها باستمرار وبأسلوب خالي من العيوب، هي أساس علاقة الثقة بين شركة تيفاني Tiffany & Co. وعملائها. وبمرور الزمن، ارتبط عملاء تيفاني المخلصين بالصندوق الأزرق النابض بالحياة وبتلك العلاقة المتميزة والمعايير العالية للتفوق.

اليوم وكل يوم، تلتزم تيفاني بالإبداع والاكتشاف والتصميم المبهر. كما تعتمد الشركة مجموعة متميزة من القيم أهمها الجودة والحرفية والجمال والأصالة – والتي تشكلت على يد مؤسسها، تشارلز لويس تيفاني (1812 – 1902). وقد أدى شغفه المبدع والخَّلاق إلى تحديد هوية الرفاهية الأمريكية ليترك إرثاً فتن العالم بأكمله في يوم من الأيام. ويلقي تاريخ الشركة النشط والديناميكي الضوء على تطور ذلك التراث العظيم والأسلوب الأسطوري للشركة.

1837  يفتتح تشارلز لويس تيفاني وجون ب. يونج قرطاسية ومتجر للسلع الفنية في لوير برودواي في مدينة نيويورك. وكان إجمالي مبيعات اليوم الأول 4.98 دولار.

1845 يقدم متجر تيفاني Blue Book، وهو أول كتالوج بالبريد المباشر يتم توزيعه في الولايات المتحدة.

1848 يقدم تشارلز تيفاني مجموعة ضخمة من الألماس الرائع والأحجار الكريمة إلى الولايات المتحدة كان قد اشتراها من مجموعة من أبناء الطبقة الارستقراطية الفرنسية، حيث وضع تلك الأحجار البراقة في التصاميم الأصلية لشركة تيفاني ومن ثم أطلقتْ عليه الصحف لقب “ملك الألماس”.

1851 تصبح شركة تيفاني هي الشركة الأمريكية الأولى التي تقوم باستخدام معيار الفضة البريطاني (92% نقي)، وفيما بعد تم استخدامه كمقياس الولايات المتحدة الأول للفضة الخالصة.

1878 يدفع تشارلز لويس مبلغ 18.000 دولار وذلك لشراء قطعة ألماس خام دائرية الشكل 287.42 قيراط عُثر عليها في حقل ألماس كيمبرلي في جنوب أفريقيا. تم قطع الحجر الكريم إلى 128.54 قيراط وسُميت باسم ماسة تيفاني، واعتُبرتْ أحد أكبر وأفخم الماسات الصفراء في العالم.

1878 يتم نشر Blue Book لتيفاني وعلى غلافه لون أزرق متميز الذي أصبح معروفًا باسم Tiffany Blue®. وسرعان ما ظهر اللون على علب تيفاني وحقائب المشتروات الخاصة بها. ولم يعد مجرد لون، لقد جعل ذلك اللون المميز علبة تيفاني الزرقاء Tiffany Blue Box® أيقونة عالمية تميز فخامة منتجات شركة تيفاني وشركاه.

1886 يتم تقديم مجموعة Tiffany® لخواتم الخطوبة. وكانت تلك المجموعة المبتكرة، ولا تزال، الأشهر عالميًا، وهي أول مجموعة تعمل على رفع الماسة فوق الطوق وتضعها في وسط ستة حواف قابضة من البلاتين للسماح للضوء بالدخول إلى الحجر وتضخيم لمعانه.

1887 تستحوذ شركة تيفاني على مجوهرات التاج الفرنسي مما رسخ سمعتها باعتبارها الصائغ الأول في العالم. وقام مليونيرات أمريكا الجدد فاحشي الثراء من أمثال أستور وفاندربلت وبلوتزر بشراء الكنوز الملكية.

1902 تقدم شركة تيفاني حجر الكونزت، وهو حجر ذو لون ارجواني فاتح سُمي باسم جورج فريدريك كونز، متخصص الأحجار الكريمة البارز في تيفاني.

1902 يصبح لويس كومفورت تيفاني، ابن مؤسس تيفاني وشركاه- تشارلز تيفاني- ومصمم المجوهرات الأمريكي الأشهر في أواخر القرن التاسع عشر وأوائل القرن العشرين، أول مخرج فني للشركة. وباعتباره قائد عالمي لحركة الفن الجديد “أرت نوفو”، تم تقديره بسبب مصابيح الزجاج والنوافذ والمجوهرات الملونة التي ظلت ذائعة الصيت في المتاحف وبيوت المزادات.

1956 يفتتح مصمم المجوهرات الشهير جين تشلومبرجر، ربيب مصممة الشهيرة إلسا تشياباريلي، صالونًا في متجر تيفاني الاسطوري في فيفث أفينو. واشترت أشهر نساء العالم وأراقهم ذوقًا مجموعته الرائعة من المجوهرات المستوحاة من الطبيعة. كما فازت إبداعاته بعدد لا حصر له من الجوائز، مؤسسًا سمعته كواحد من أشهر مصممي المجوهرات في العالم.

1961 يتم وضع ماسة تيفاني في قلادة جين تشلومبرجر المسماة “روبن روزيتا” وارتدتها الممثلة العالمية أودري هيبورن® في الصور الدعائية لفيلم إفطار في تيفاني.

1967 يفوض اتحاد كرة القدم الوطني شركة تيفاني لتصميم أول كأس لكرة القدم الأمريكية (سوبر بول). وقد صممت شركة تيفاني هذه الأيقونة للرياضات الأمريكية لجميع مباريات السوبر بول التالية.

1968 تفوض السيدة الأولى ليندون باينز جونسون (ليدي بيرد) شركة تيفاني وشركاه بتصميم طاقم أطباق صيني للبيت الأبيض مستوحى من الورود البرية الأمريكية التي تفضلها.

1969 تقدم شركة تيفاني “التنزانيت”، وهو حجر أزرق لامع، سُمي على اسم دولة تنزانيا، دولة المنشأ.

1974 تقدم شركة تيفاني وشركاه مصممة المجوهرات وأحدث الصرعات إلسا بيريتي. وتعتبر المجموعة علامة مميزة في التصميم الحديث حيث استلهمت الأشكال الطبيعية للبساطة الأنيقة.

1980 بالوما بيكاسو، أيقونة الموضة العالمية، تظهر للمرة الأولى مع شركة تيفاني وشركاه بمجموعة أسست سمعتها الرائجة بسبب ألوان المجوهرات العبقرية وتفردها.

2006 تقدم شركة تيفاني وشركاه تصميمات المجوهرات للمهندس المعماري العالمي فرانك جيهري، والتي تضم انجازاته متحف جوجونهايم ميوزيم بيلباو. وتعكس أشكاله واستخداماته غير التقليدية للمواد في تصنيع المجوهرات شغفه الدائم بالفن.

2009 تم عرض خاتم الخطبة الماسي Tiffany Novo® في فيلم حرب العرائس من بطولة آن هاثواي وكيت هدسون. كما ظهر متجر نيويورك الأصلي وTiffany Blue Box® أيضًا في العديد من الأفلام الرومانسية مع أكبر أسماء ممثلي هوليوود.

2012 تحتفل تيفاني بعيدها 175. وعلى شرف ذلك الحدث الهام، تم وضع ماسة تيفاني في قلادة رائعة من الماس الأبيض المتلألئ. وبعد عرض تلك التحفة الفنية في احتفالات ضخمة في طوكيو وبكين ودبي ومدينة نيويورك، سوف تعود الماسة في ثوبها الجديد إلى مكانها الشرفي الدائم في الطابق الرئيسي في متجر تيفاني في فيفث أفينو.

One glance at this glorious hue evokes not only excitement, but also appreciation for a legendary style that was crafted by artisans working in a tradition established 175 years ago.

Tiffany’s anniversary celebration pays tribute to the generations of designers and craftspeople who forged the jeweler’s renowned reputation. The objects of their dedication are milestones in the evolution of American design and reinforce Tiffany’s history as one of the world’s foremost jewelers and silversmiths. It was the quality of these creations, consistently and flawlessly delivered that engendered a relationship of trust between Tiffany & Co. and its customers. Over time, Tiffany’s devoted clientele came to associate the vibrant blue box with this special relationship and the highest standards of excellence.

Today and every day since, Tiffany fulfills a glorious mandate for innovation, discovery and magnificent design. The company is guided by a distinctive set of values—quality, craftsmanship, beauty and originality—that was shaped by its founder, Charles Lewis Tiffany (1812-1902). His creative passion came to define American luxury and created a legacy that would one day enchant the entire world. Highlights of the company’s dynamic history show the evolution of this great heritage and a style that is legendary.

1837 Charles Lewis Tiffany and John B. Young open a stationery and fancy goods store on Lower Broadway in New York City. The first day’s sales total $4.98.

1845 Tiffany introduces the Blue Book, the first direct mail catalog to be distributed in the United States.

1848 With a cache of splendid diamonds purchased from French aristocrats, Charles Tiffany introduces important gemstones to the U.S. He resets the dazzling stones in original Tiffany settings and is named the “King of Diamonds” by the press.

1851 Tiffany is the first American company to use the British silver standard (92% pure), later adopted as the United States sterling standard.

1878 Charles Lewis Tiffany pays $18,000 for a rough diamond of 287.42 carats found in the Kimberley diamond mine in South Africa. The stone is cut to 128.54 carats and named the Tiffany Diamond, considered one of the world’s largest and finest fancy yellow diamonds.

1878 Tiffany’s Blue Book is published with its cover in a particular shade of blue that became known as Tiffany Blue®. Soon the color appeared on Tiffany boxes and shopping bags. No longer merely a color, the distinctive shade made the Tiffany Blue Box® an international icon signifying the excellence of all Tiffany & Co. designs.

1886 The Tiffany® Setting for diamond engagement rings is introduced. This innovative setting, still the world’s most popular, is the first to lift the diamond above the band and hold it in place with six platinum prongs, allowing light to enter the stone and maximize its brilliance.

1887 Tiffany’s acquisition of the French Crown jewels establishes its reputation as a world-premier jeweler. The royal treasures were in turn purchased by America’s newly minted millionaires with names such as Astor, Vanderbilt and Pulitzer.

1902 Tiffany introduces kunzite, a lilac-colored variety of spudomene named for George Frederick Kunz, Tiffany’s preeminent gemologist.

1902 Louis Comfort Tiffany, son of Tiffany & Co. founder Charles Tiffany and the foremost American designer of the late 19th and early 20th centuries, becomes the company’s first art director. A world leader of the Art Nouveau movement, he is revered for his stained-glass lamps, windows and jewelry that remain popular in museums and auction houses.

1956 Master jewelry designer Jean Schlumberger, protégé of famed couturier Elsa Schiaparelli, opens a salon at Tiffany’s legendary Fifth Avenue store. The world’s most famous and fashionable women collect his fantastic nature-inspired jewels. His creations win countless awards, establishing his reputation as one of the world’s most celebrated jewelry designers.

1961 Jean Schlumberger’s Ribbon Rosette necklace is set with the Tiffany Diamond and worn by Audrey Hepburn® in publicity photographs for the film Breakfast at Tiffany’s.

1967 The National Football League commissions Tiffany to design the first Super Bowl Trophy. Tiffany has created this icon of American sports for every subsequent Super Bowl.

1968 First Lady Mrs. Lyndon Baines Johnson (Lady Bird) commissions Tiffany & Co. to design a White House china service based on her favorite American wildflowers.

1969 Tiffany introduces tanzanite, a sparkling blue zoisite, named for Tanzania, its country of origin.

1974 Tiffany & Co. introduces the jewelry of fashion model and designer Elsa Peretti. Inspired by natural shapes of elegant simplicity, the collection is a milestone of modern design.

1980 Paloma Picasso, an international fashion icon, debuts at Tiffany & Co. with a collection that establishes her reputation for jewelry of brilliant colors and originality.

2006 Tiffany & Co. introduces the jewelry designs of world-renowned architect Frank Gehry, whose achievements include the Guggenheim Museum Bilbao. His arresting forms and use of unusual materials in jewelry reflect his lifelong passion for art.

2009 The Tiffany Novo® diamond engagement ring is showcased in the film Bride Wars, starting Anne Hathaway and Kate Hudson. The New York flagship store and the Tiffany Blue Box® have also starred in romantic movies with Hollywood’s biggest names.

2012 Tiffany marks its 175th anniversary. In honor of this milestone, the Tiffany Diamond is reset in a magnificent necklace of dazzling white diamonds. After traveling to gala celebrations in Tokyo, Beijing, Dubai and New York City, the diamond in its new setting returns to its permanent place of honor on the Main Floor of Tiffany’s Fifth Avenue store.