Site Meter

Symphony launches mixed media campaign for Fall/Winter 2012

By  |  0 Comments

For Fall/Winter 2012, Symphony continues its growing tradition of setting milestones in the regional fashion industry. After shooting with ANTM’s Raina Hein, influential style blogger Tommy Ton and Russian socialite Mira Duma, a back-to-basics approach with a local focus is what keeps the brand fresh as it gears up for the exciting new season.

In collaboration with Emirati artist Mariam Abbas, Symphony has launched a mixed media campaign – marking a first in the region – that fuses Fall/Winter 2012’s most coveted wares with Abbas’ specialty in pointillism, a technique of creating images out of a long, painstaking process using hand drawn dots. The result? Imagery that speaks of beauty and simplicity and catches your attention without the need for big fashion personalities or breathtaking backdrops.

The stunning Autumn/Winter 2012 pieces from the likes of Alessandra Rich, Madiyah Al Sharqi, Sarah Baadarani, Zac Posen, Katie Ermilio and Vika Gazinskaya were shot on mannequins in a studio environment. These images were then digitally cut for Mariam to work her magic on.

Working closely with Mariam, the luxury fashion retailer built the campaign images around the concept of an chic and elegant Symphony woman, and illustrated this season’s wares using Mariam’s pointillism technique, digital graphic design and fashion illustration.

Symphony Autumn/Winter 2012 brought to you by:
Illustration and Mixed Media Mariam Abbas | Studio Photography David Goff | Concept and Direction Salama Alabbar & Holly Williams | Shoot Assistant Jose Balitian. Featuring Alessandra Rich, Zac Posen, Madiyah Al Sharqi, Katie Ermilio and Sarah Baadarani AW12 at Symphony, The Dubai Mall, symphony.ae 

تستمر سيمفوني في تقليدها الرائع لخريف وشتاء 2012 لإرساء معالم صناعة الأزياء والموضة في المنطقة. فبعد التصوير مع عارضة الأزياء ريانا هاين بطلة برنامج تليفزيون الواقع “عارضة أزياء أمريكا الأولى القادمة”، أوضح المدون المختص بالصرعات تومي تون وسيدة المجتمع الروسية المعروفة ميرا دوما أن أسلوب العودة للأساسيات مع التركيز المحلي هو ما يُحافظ على رونق العلامة التجارية وها هي سيمفوني على وشك الانطلاق لموسم مثير جديد.

فبالتعاون مع الفنانة الإماراتية مريم عباس، أطلقت سيمفوني حملة إعلانية مشتركة – والتي تعتبر الأولى في المنطقة – حيث تنشر فيها أكثر الأزياء رواجًا في خريف / شتاء 2012 مع تخصص “عباس” في أسلوب ما يعرف بالتنقيطية، وهي تقنية إبداع الصور عن طريق عملية مجهدة بالرسم بالنقاط. والنتيجة؟ خيال يعبر عن الجمال والبساطة ويجذب انتباهك بدون الحاجة إلى شخصيات شهيرة لعرض الأزياء أو كواليس براقة تخطف الأنفاس.

تم تصوير المجموعات الرائعة لخريف / شتاء 2012 للمصممين من أمثال أليسندرا ريتش ومدية الشرقي وسارة بادراني وزاك بوسين وكيتي إيرميليو وفيكا جازينسكايا على عارضات الأزياء في بيئة أستوديو تصوير. وقد تم معالجة تلك الصور رقميًا لتُضفي مريم سحرها عليها.

وقام تاجر بيع الأزياء، والذي عمل بالقرب من مريم، ببناء صور الحملة على فكرة المرأة الأنيقة الرائعة التي تتميز بها “سيمفوني” ومثّل سلع ذلك الموسم باستخدام التقنية التنقيطية لمريم وتصميم الجرافيك الرقمي ورسومات الأزياء.

تأتي مجموعة أزياء سيمفوني لخريف / شتاء 2012 بتعاون كل من:

مريم عباس للرسم والإعلام المختلط / أستوديو تصوير ديفيد جوف / فكرة وإخراج سلامة العبار وهولي ويليامز / مساعد تصوير خوزيه بالتيان. ومعروضات أليساندرا ريتش، زاك بوسين، مدية الشرقي، كيتي أرميليو وسارة باداراني أيه دبليو 12 في سيمفوني، دبي مول، سيمفوني الإمارات symphony.ae .

Leave a Reply