Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Brit on Brit: Paul Smith and John Lobb

By  |  0 Comments

If Summer 2010 was all about denim on denim, Fall 2012′s big new thing is British on British – design houses, we mean. Paul Smith and John Lobb have announced a collaboration that will see the two brands join their expertise in design and craftsmanship to create limited edition shoes.

The most intriguing part about this “marriage” of brands is the apparent clash between design philosophies adhered to by each label. John Lobb is all about the moneyed, old-world look while Paul Smith thrives in bold, adventurous creations, both in cut and colour. What in the world would the final product look like?

Well, the collaboration has already made its debut on the Paris catwalk at the Paul Smith Spring Summer 2013 show on July 1st and will be available worldwide from John Lobb stores and selected Paul Smith shops from September 2012.

The press statement says, “For act one of this new partnership, Paul Smith brings a punctuation of colour, somewhat a signature of his, to three iconic John Lobb styles, selected for both their heritage and contemporary appeal. Rather than changing the fundamentals of these fine shoes, the addition of colour respects the original understated style yet brings new life and just the right amount of fun. In menswear, a little tweak goes a long way.”

In short, all Paul Smith did to John Lobb’s shoes were do them in a bright colour that falls within the PS rainbow. This is the reason why we now have regal purple Willoughby oxfords bearing John Lobb’s signature. Yay or nay? We would pass and stick to either Paul Smith or John Lobb, but we’re sure there’s someone out there who would appreciate questionably-hued loafers.

إذا كان صيف 2010 قد تميز بقماش الدنيم القطني، فإن أهم ما في خريف 2012 هي الصرعات الإنجليزية الصرفة – ونعني بذلك بيوت الأزياء. فلقد أعلن كلٌ من بول سميث وجون لوب عن تعاون سيشهد ضم خبرة العلامتين التجاريتين في التصميم والصناعة الحرفية لإنتاج عدد محدود من الأحذية.

ولكن الأمر الرائع في “تزاوج” الماركات هذا هو الصدام الظاهر بين فلسفات التصميم التي تلتزم بها كل ماركة. ففلسفة جون لوك في التصميم تقوم على المظهر الثري العريق بينما نجح بول سميث بسبب إبداعاته الجريئة والتي تعبر عن روح المغامرة في كل من الشكل واللون. فيا تُرى كيف سيكون المنتج النهائي؟

حسنًا، لقد ظهرت بوادر التعاون بالفعل للمرة الأولى في باريس في عرض أزياء بول سميث لربيع وصيف 2013 في الأول من يوليو / تموز وسوف تتوافر في أنحاء العالم من خلال متاجر جون لوب ومحلات مختارة من بول سميث بدءُا من سبتمبر / أيلول 2012.

ويقول البيان الصحفي، “من أجل هذا التعاون، يضع بول سميث علامة فارقة من ناحية الألوان، أو لمسته الخاصة إلى حد ما، لثلاثة من أهم تصاميم جون لوب، والتي تم اختيارها لأصالتها وطلتها المعاصر. وبدلًا من تغيير الأسس لتلك الأحذية الفاخرة، فإن إضافة اللون تحترم الأسلوب الأصلي الذي برز في تلك الموديلات بإضافة حياة جديدة وقدر مناسب من المرح. وفي ملابس الرجال فإن القليل من المرح يفيد كثيرًا ويضفي رونقا على القطعة.”

باختصار، فكل ما قام به بول سميث في أحذية جون لوب هو إضافة ألوان براقة والتي تقع كلها في قوس قزح بول سميث. هذا هو السبب في أننا نشاهد الآن أٌناس من الطبقة الراقية يرتدون اللون الأرجواني بتوقيع جون لوب. نعم أو لا؟ سيمضي ذلك وسنلتزم بعدها بإرتداء إما قطعة لبول سميث أو جون لوب، ولكننا على ثقة بأنه دائما ما يوجد من يقدر الأحذية سهلة الارتداء ذات اللون الواحد المثيرة للجدل.

Leave a Reply