Site Meter

Picks from Giuseppe Zanotti Design FW 2012

By  |  0 Comments

Miuccia Prada’s whole lament over Italian fashion losing its glamour to more, well, glamorous, sartorial hotspots like Paris may have some credit to it, but it doesn’t mean current designers in the country aren’t still breaking their backs trying to come up with stunning collections.

Case in point, Giuseppe Zanotti Design. Christian Louboutin may have much of the fashion community swooning over his creations, sometimes including us, but we’re always on the lookout for iconic footwear from established and budding designers alike. And right now our undivided attention is on GZD’s Fall/Winter 2012 collection.

The collection is inspired by women who use their looks as a weapon of seduction, not to provoke, but to support bold statements. The woman who chooses accessories irrationally, dismissive of colors and proportions, attracted by the creative vibes. Check out our two top picks from this collection, at least one of which you should own come September.

قد يكون في تصريحات ميوسيا برادا، حفيدة ماريو برادا صاحب أكبر مؤسسة فى عالم الأزياء فى إيطاليا،  التي ذكرت فيها أن الموضة الايطالية تفقد بريقها لوجهات أكثر توهجا وشغفا بالموضة مثل باريس، بعض الحقيقة- لكن هذا لا يعني أنه لايزال في ايطاليا مصميين يكسرون الأنماط التقليدية ويخرجون علينا بتشكيلات تخطف الأنفاس.

على سبيل المثال جيوسبي زانوتي، فعلى الرغم من أن لا أحد ينكر روعة إبداعات كريستيان لابوتين التي يتحدث عنها القاصي والداني، بمن فيهم نحن، في عالم الصرعات والموضة، لكننا نعطي انتباها لكل ما هو مميز في هذا العالم المتغير سواء الذي يقدمه المصممين المخضرمين أو حديثي العهد، ولذا ها نحن نسلط الضوء على تشكيلة خريفشتاء 2012 التي أطلقها جيوسبي زانوتي.

التشكيلة مستوحاه من النساء الذين يستغلون جمالهم المبهر وأناقتهم لجذب الإنتباه وفتنة من حولهم وليس لاستفزازهم، فهي تشكيلة تتميز وتعزز الجرأة والثقة بالنفس. وهي مجموعة مهداة فقط للمرأة التي تختار اكسسواراتها بجرأة وتحب اللعب بالألوان والنسب والتي تستهويها الموديلات الخلاقة المبتكرة. وقد اخترنا لكم قطعتين من تلك التشكيلة تتسمان بالتميز والتي عليكم ارتداء احداهما على الأقل في سبتمبر.

Leave a Reply