Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Dramaqueen launches in the UK and India

By  |  0 Comments

Middle East-based luxury designer label Dramaqueen, the brainchild of fashion entrepreneur Barkha Shewakramani is set to gain international prominence with the brand’s launch in the UK and India this Fall.

The uber-stylish ‘Dramaqueen’ label has enthralled Dubai’s trend-conscious, socialite crowd since its launch five years ago, and has gone on to capture the hearts of style-savvy women the world over. After four successful seasons of cutting-edge collections, Dramaqueen is now set to launch its debut Indian set in the fashion hub of Mumbai in September 2012.

The Dramaqueen label epitomises the modern woman and her search for affordable, versatile and well-designed clothes. The signature collections feature an array of design elements, from beautifully tailored day classics to retro party wear with embellishments and brocade stitching. The fabrics used reflect each occasion, from soft chiffons to raw silks and on-trend lace.

Why do we love this label? Well, we’re all for fashion exploring its role in corporate social responsibility, and Dramaqueen is the perfect example of a fashion company doing its bit to help the less fortunate as it channels its proceeds to The Lupus Foundation, a charitable organisation founded by Barkha to provide assistance to people who are afflicted with the disease including herself.

تخطط العلامة التجارية الفاخرة في الشرق الأوسط “دراما كوين”، وهي من بنات أفكار رائدة الأعمال في مجال الأزياء والصرعات “باركها شيواكراماني” لاكتساب السمعة العالمية مع انطلاق العلامة التجارية في المملكة المتحدة والهند هذا الخريف.

ولقد فتنت العلامة التجارية العصرية “دراما كوين” ألباب محبي الموضة في دبي والشخصيات العامة هناك عند انطلاقها منذ خمس سنوات مضت، حيث استمرت في جذب قلوب السيدات المهتمات بالموضة في جميع أنحاء العالم. وبعد أربعة مواسم ناجحة من مجموعات الأزياء الراقية المبتكرة، تخطط دراما كوين الآن إلى إطلاق إطلالتها الهندية الأولى في مركز بمومباي في سبتمبر / أيلول 2012.

تلخص العلامة التجارية دراما كوين ما تحتاجه المرأة العصرية وما تسعى إليه من ملابس ذات أسعار في متناول اليد ومتعددة الاستخدامات وكذلك مميزة التصميم. وتعكس المجموعات عناصر التصميم، بداية من الموديلات اليومية التي تم تصميمها وحياكتها بصورة خلابة إلى أزياء الاحتفالات “الكوتور” ذات الإكسسوارات والتطريز المبهر. كما تعكس الأقمشة المستخدمة المناسبة المخصصة لتلك الملابس المميزة من الشيفون الناعم إلى الحرير الخام والمخرمات العصرية.

لماذا نعشق تلك العلامة التجارية؟ حسنًا، إننا جميعًا نعمل على استكشاف دور الموضة والأزياء في المسئولية المجتمعية، ومن ثم تعتبر دراما كوين مثالًا رائعًا لشركة الأزياء والموضة التي تعمل على مساعدة الفقراء حيث أنها توجه أرباحها إلى مؤسسة لوبوس، وهي مؤسسة خيرية أسستها “باركها” لتوفير المساعدة للأشخاص المتأثرين بالمرض بما في ذلك هي شخصيا.

Leave a Reply