Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

First look: Blake Lively for Gucci Premiere

By  |  0 Comments

Okay, this isn’t an official image for the upcoming Gucci Premiere campaign starring Blake Lively – but a theatrical poster of the Nicolas Winding-directed short film that will launch the fragrance at the Venice Film Festival this Fall.

The poster, featuring the irony that it’s actually a movie poster and not a fragrance ad, portrays Lively in old Hollywood glamour – high contrast black-and-white photography that highlights her shiny blonde tresses and the gleam of her backless sequined frock. We can’t confirm any Photoshop work, but it looks like her reflection shaved a few years off her age, making Lively appear as though she was still in her Travelling Pants days.

Are you loving the revival of Hollywood glamour or does it show a regression in creating a new standard of beauty that keeps up with the 21st century? And by the way, doesn’t it remind you of Chanel’s Mademoiselle campaign where Lively also starred? You would think the people at Gucci would have tried a different, mirror-less pose to establish brand distinction, but you’d be mistaken.

ما ترونه هنا ليس ملصق دعائي رسمي لفيلم جوتشي بريميير بطولة النجمة بلاك ليفلي  لكنه ملصق دعائي جديد لفيلم ترويجي قصير من إخراج نيقولاس ويندينغ والذي سيتم من خلاله إطلاق العطر في مهرجان فينيسيا السينمائي الدولي هذا الخريف.

ويصور الملصق الإعلاني الذي قٌدم للناس على أنه دعاية لفيلم سينمائي وليس عطر جديد، النجمة “ليفلي” في إطلالة هوليودية ساحرة قديمة وصورة قوية بالأبيض والأسود مبرزه خصل شعرها الذهبي وبريق ثوبها عاري الظهر المثير. لا نستطيع أن نجزم بأن بعض الحرفيين في مجال التصوير قد قاموا بتعديل الصورة لكن يبدو أن انعكاس ليفلي في المرآه يظهرها أصغر من عمرها الحقيقي بسنوات وكأنها في مراحل حياتها المهنية الأولى عندما مثلت دورها في فيلم ” ترافلينغ بانتس“!!

هل تحبين إحياء حقبة سحر هوليوود أو تعتقدين أن تلك الدعاية على سبيل المثال تٌظهر تراجعا في الفكر وسطحية فيما يخص رسم معايير الجمال التي تجاري عصرنا الحالي والقرن الـ21؟؟ وبالمناسبة هل يذكرك هذا الملصق بحملة عطر “مادموزيل” التي أطلقتها شانيل حيث كانت ليفلي هي نجمتها أيضا؟ ربما تعتقدين أن قوتشي قد استخدمت وضعية مختلفة فقط للعارضة مع مرايا أقل للترويج للعلامة التجارية بصورة مختلفة ولإبراز العطر لكن التميز يظهر في أكثر من ناحية وعليكي أن تجربي العطر الجديد لتحكمي بنفسك.

Leave a Reply