Site Meter
140930_wizz_Dubai banner_728x90_stat1008

Alexander McQueen Fall 2012 campaign film – ironic or inspired?

By  |  0 Comments

Eighties is the new futuristic – at least that’s we extracted from watching this repetitive two-minute YouTube clip that Alexander McQueen calls its Fall 2012 campaign film.

What is it? A David Sims-directed flick featuring Suvi Koponen trapped in a barrage of looping vintage arcade effects and not quite getting enough of that Alexander McQueen visor (she keeps taking it off over and over again, in case people didn’t notice the shiny humongous face mask the first time).

Add to that a disorienting form of video processing not unlike the times when the broadcast industry was just beginning to use Technicolor and you’ve got a recipe for visual disaster. The whole point of the label’s Fall 2012 collection is looking to a beautiful future, but perhaps that era lies in the 80s, when it was acceptable to think that we’d be living like the Jetsons come the dawn of the third millennium. Now it’s just ironic.

Or maybe that’s why it’s brilliant? Watch the video below and let us know your thoughts.

تعد موضة الثمانينيات هي الموضة المستقبلية الجديدة ، أو على الأقل هذا ما استنتجناه بعد مشاهدة هذا المقطع على اليوتيوب ومدته دقيقتين والذي يطلق عليه ألكسندر ماكوين حملة فيلم خريف 2012.

ما هذا؟  فيلم من إخراج ديفيد سيمز يصور صوفي كوبونين محاطة  بوابل من مؤثرات الألعاب الكلاسيكية التي  تدور حولها و لا تظهر الكثير من قبعة  ألكسندر ماكوين ( و التي تخلعها عدة مرات وراء بعضها في حالة عدم ملاحظة الناس لقناع الوجة اللامع الضخم في أول مرة).

ذلك بالإضافة إلى ذلك الشكل الغير مألوف في معالجة  الفيديو الذي  يشبه كثيرا الفيديوهات التي ظهرت خلال الفترة التي تزامنت مع بدايات استخدام الإذاعات التلفزيونية لتقنية التصوير بالألوان التي تقدم لك وصفة تفضي بكارثة بصرية ، الغرض الرئيسي من اختيار عنوان ” مجموعة خريف 2012″ هو التطلع لمستقبل جميل والذي قد يكون مأخوذا من الثمانينيات عندما كان أمراا مقبولا أن نعتقد أنه يمكننا أن نعيش مثل فيلم كارتون عائلة جيتسنس الذي صورهم  يعيشون في الألفية الثالثة  أثناء فترة منتصف الثمانينيات  والآن يعد ذلك مفارقة ساخرة.

أو ربما ذلك هو السبب وراء كونه جميلا؟ شاهدي الفيديو أدناه واخبرينا عن  شعورك بعد مشاهدته.

 

Leave a Reply